Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med motivation!


Vet inte hur det är för dig, men jag själv har alltid legat efter i skolan och känns mig som en jävla idiot för att jag aldrig fått gjort saker och ting. Lärare har försökt med massa olika metoder och försökt inbilla mig att "jag kan om jag vill" och "det är bara att jag bestämmer mig" men eftersom det inte fungerade på detta sättet för mig så gjorde såna kommentarer och försök till att hjälpa mig att jag bara gick ner mig ännu mer... any way till slut fick jag en ADD-diagnos och det var som värsta befrielsen. Jag började med medicin och även om livet inte alltid är helt lätt så har den hjälpt mig jättemycket! Kanske är det något liknande som är problemet för dig..? Don't know.. liten spekulation bara...


   
SvaraCitera

hixaren:

Nee, precix läskiga snubbar det dära...

scary as shit [cry]

hixaren:

Lite enformigt kanske:P men men

jag är ett fan av rutiner [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PinkMary:

Kanske är det något liknande som är problemet för dig..?

Inte omöjligt:P Men är livrädd för att få en diagnos, kan bli problem i framtiden...XD Men ska göra ett försök med ritalin eller concerta..får se om jag kan få tag på något...

Frippe94:

Jag har en stor väggkalender där jag skriver in alla saker jag MÅSTE göra, och bokar in tider när det skall göras.

Jo, jag borde göra något sånt, har haft kalendrar och grejjer, jag skriver in allt och är noga och så i början men efter ett tag så blir det alltid att jag itne skriver in något ändå...

Frippe94:

Sen är det bara att bita i det sura äpplet och sätta igång med skiten, för man vet ju att det inte går att skita i det.

Jag vet att jag måste göra det, men det går inte, är skit vårt att förklara...ibland kan jag gå in i det helt och bara göra alt i flera timmar, men om något stör mig så går det åt helvete och sen kan jag inte komma in i det igen på felra dagar...det blir som att jag bara sitter och stirrar:P Kan sitta i timtal med andra grejjer...inga problem, men när det är något som jag har press på ig att göra och vet att det förr eller senare måste göras så blir det mycket svårare:P

dazed_and_confused:

scary as shit [cry]

yeah dude:S better watch out for 'em!:S:S:S

dazed_and_confused:

jag är ett fan av rutiner [blush]

[bigsmile]Cbn är ju najs, men alltid gott om man kan slänga in en pizza istället för nudlarna:P XD


   
SvaraCitera

hixaren:

[bigsmile]Cbn är ju najs, men alltid gott om man kan slänga in en pizza istället för nudlarna:P XD

Ja om man är typ fucking ingvar kamprad ja [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ja om man är typ fucking ingvar kamprad ja [shake]

Hahah[bigsmile] en pizza i veckan:P Kostar 15 spänn? Menar en sån man lägger i ugnen sj:P och itne att man sk ringa till turken på hörnan varje dag:P


   
SvaraCitera

hixaren:

Hahah[bigsmile] en pizza i veckan:P Kostar 15 spänn? Menar en sån man lägger i ugnen sj:P och itne att man sk ringa till turken på hörnan varje dag:P

halvt relaterat:

[blush]


   
SvaraCitera

Gaah! Fattar inte hur man gör med citat och shit! Mendet du säger till Frippe94 låter det ganska likt mig... och Vad det gäller rädsla för diagnoser så finns det inga krav på att din omgivning ska få reda på om du har någon eller inte... om det är det du är rädd för..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PinkMary:

Gaah! Fattar inte hur man gör med citat och shit!

Markera texten du vill citera och klicka på den lilla blåknappen som finns i nedre högra hörnet på det inlägget du vill citera.:)

PinkMary:

ad det gäller rädsla för diagnoser så finns det inga krav på att din omgivning ska få reda på om du har någon eller inte

Jo är väl lite det...gillar inte att ha massa skit i min journal, för vissa jobb kollar de den och om man skulle behöva vittna eller kräva ersättning för försäkringar och sån skit:P Bara nojjig:P
Ska försöka självmedicinera lite...funkar inte det får jag väl kolla upp mig ändå...men känns som att jag är lite gammal för att söka hjälp för sånt med:P men men

dazed_and_confused:

[blush]

Haha:D Free domino's pizza!:D En värld värd att satsa på!:D[cool]


   
SvaraCitera

hixaren:

Haha:D Free domino's pizza!:D En värld värd att satsa på!:D[cool]

min gud typ [love]


   
SvaraCitera

Nananaaaa tror inte det där citatgrejset fungerar på min telefon, men aja 😛 ... för gammal för utredning är du nog inte. Vet folk som börjat när de varit långt över 40.. men aja jag ska sluta tjata. 😉


   
SvaraCitera

Ordinerar träning.


   
SvaraCitera

hixaren:

Jag vet att jag måste göra det, men det går inte, är skit vårt att förklara...

Jag vet exakt vad du menar, jag vet att jag måste göra något, men på väg till tex skolböckerna byter fötterna väg mot brädan/datorn/tvn, och jag är typ hjälplös att stoppa dem, trots att jag vet att det är fel lol

Jag behöver ingripande utifrån, tex att nån hjälper mig att planera och har lite koll på mig så jag inte kan smita :p


   
SvaraCitera

PinkMary:

ADD-diagnos

Ska förmodligen utredas för detta. Hur lång tid tog det från remiss till fastställd diagnos?


   
SvaraCitera

hixaren:

å hur fan ska man göra för att motivera sig att plugga och kunna fokusera på skiten?

sluta skriva här o sätta dig ner med det? Tänk att du inte får förlora en ledig stund utan att du måste plugga hela tiden. När det väl börjar gå framåt kommer säkert motivationen också. Lycka till!


   
SvaraCitera

Schism:

Ska förmodligen utredas för detta. Hur lång tid tog det från remiss till fastställd diagnos?

Fick börja med medicin efter cirka ett halvår och sen tog det kanske två månader till innan det stod skrivet på papper. Tror dock det kan ta väldigt olika lång tid för utredningen att bli klar beroende på var man bor. Tror även att min utredning gick relativt fort, dels för att NPF-läkaren där jag bor redan hade haft en del kontakt med andra i min familj (egenskaperna är ju ärftliga)... any way.. se till att när du träffar de som gör utredningen, talar om för dem hur frukansvärt dåligt du mår, hur mycket livet skiter sig för dig och hur svårt du har att få ihop vardagen (om detta nu är sant), så kanske de kan skynda på utredningen lite extra! 🙂


   
SvaraCitera