Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med muskler osv.


Ämnesstartare

Tja skulle vilja ha hjälp med en sak med att skaffa större muskler och gå ner i vikt.

Längd : 172
Vikt 70 kg (mål) 55 ca.
magrutor eller mag muskler .

Vad ska jag tränna vad ska jag äta har gym hemma med maskiner hantlar och annat redskap så vill ha tips på vad
jag kan tränna hemma tack.

1.Vad jag ska äta
2.Hur mycket jag ska träna , tid (vad jag ska tränna)
3.


   
Citera
Ämnesstartare

men usch du är kille, då ska du definitivt inte väga 55, 70 är ju bra, lägg på lite muskler bara så här:

1. ät massor med BRA mat, typ tallriksmodellen,5-6 mål/dag
2. kanske gymma 1h 3-4ggr i veckan (dela upp muskelgrupper på dagarna) och gör någon slags konditionsträning iaf en gång veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag springer 2 kilometer 2 gånger i veckan och jag menade jag ville väga 60


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niido:

magrutor eller mag muskler .

lulz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niido:

Vikt 70 kg (mål) 55 ca.

wutt


   
SvaraCitera

Niido:

skaffa större muskler och gå ner i vikt

går inte ihop, större muskler = äta mer = gå upp i vikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill du ha muskler kommer du inte gå ner i vikt.

och du kan inte bara träna magen.. du måste träna ryggen då för att inte skada kroppen och sen lår och ben för att hålla musklerna rätt och inte för att tala om att det kommer se sjukt dumt ut om du har deffad mage och inget annat 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du för det första?
Och varför vill du gå ner i vikt? Varför är vikten intressant för dig?

Sen om du ska träna så ska du alltid träna hela kroppen ALDRIG endast en muskel grupp. Varför? För det är inte skonsamt mot din kropp sen så kommer du se ut som en idiot!

Om du inte har tänkt att träna rätt så kan jag ju uppmana alla andra som läser tråden att inte ens besvara den då personen med högsta sannolikhet kommer skada sig!

Vill du däremot träna rätt och ha rätt kost så kan jag hjälpa dig. Jag tränar själv och har gjort det i många år!
Jag är ca 190 och ligger snart på 100kg. Då snackar vi muskler!


   
SvaraCitera

MikaelH:

Jag är ca 190 och ligger snart på 100kg. Då snackar vi muskler!

*Intresseklubben antecknar* [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

*Intresseklubben antecknar*

Gör så.


   
SvaraCitera

Vill du däremot träna rätt och ha rätt kost så kan jag hjälpa dig. Jag tränar själv och har gjort det i många år!
Jag är ca 190 och ligger snart på 100kg. Då snackar vi muskler!

Kräver en bild på dig med en lapp där de står snickaren.
Inte för att förolämpa dig men det låter osannolikt. Jag håller inte med dig när det gäller att man måste träna hela kroppen på ett pass. Bättre om man delar en muskelgrupp för sig men ser till att man tränar alla musklerna i veckan. Har svårt att se varför man ska få en ojämn kropp av detta.

Till TS det går inte att gå ner i vikt om du ska bygga muskler eftersom det väger mer än fett. Om du ska få magrutor är det bästa att deffa bort överhudsfettet som finns på magen.


   
SvaraCitera

Snickaren:

Jag håller inte med dig när det gäller att man måste träna hela kroppen på ett pass.

Jo för han syftade ju inte på att man skulle se till att träna alla muskler, sen om det är samma dag har ingen sagt något om .. ?

Snickaren:

Till TS det går inte att gå ner i vikt om du ska bygga muskler eftersom det väger mer än fett.

Jo för det är ju så relevant att muskler råkar väga lite mer(typ 20% ? :S), problemet är att man i princip inte kan bygga muskler på energiunderskott, vilket krävs för att tappa vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera