Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med plugga vidare!


Ämnesstartare

Hej jag skulle behöva lite hjälp.

Jag ska till en studievägledare men det blir inte förrän 8 december och jag vill kolla lite alternativ först. Jag har gått gymnasiet det var ett Naturbruksgymnasium med inriktning djurvård. Gick dessutom ut med samlat betyg så jag kommer behöva gå på komvux först.

Jag är inte så jättesmart precis så jag skulle nog inte klara djursjukvårdar utbildning. Eller jag vet inte...kanske...
Vill helst jobba med djur men det är svårt att få såna jobb. Annars kan jag tänka mig något inom foto. Det sysslar många med nu för tiden i och för sig.

Vet inte vad annars jag vill göra riktigt. Har också funderat på att bli massös. Så har ni några tips om vad jag kan göra efter komvux? Det ska helst finnas inom mark, borås och gbg.
Vore väldigt tacksam för svar [smile]


   
Citera

Emii:

Jag är inte så jättesmart precis så jag skulle nog inte klara djursjukvårdar utbildning.

Kommer du in tycker jag alla gånger att du ska försöka dig på det, säg inte att du inte är tillräckligt smart för det innan du försökt, är mitt råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Kommer du in tycker jag alla gånger att du ska försöka dig på det, säg inte att du inte är tillräckligt smart för det innan du försökt, är mitt råd.

Jo jag kan ju försöka iallafall [smile] Tack för tipset [bigsmile]

Någon mer som har tips om inte det första funkar? [smile]


   
SvaraCitera

Emii:

Någon mer som har tips om inte det första funkar? [smile]

Allt beror ju på vad du skulle kunna tänka dig att göra. Mitt tips är att du kollar runt lite på utbildningar som finns - högskolor, universitet, KY-utbildningar, och sedan försöker utröna om det är något sådant som faller dig i smaken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Allt beror ju på vad du skulle kunna tänka dig att göra. Mitt tips är att du kollar runt lite på utbildningar som finns - högskolor, universitet, KY-utbildningar, och sedan försöker utröna om det är något sådant som faller dig i smaken.

Jo men det är så svårt att välja något. Jag vill kunna gå någonstans där det inte är för svårt eller för högt tempo, det var därför jag bara fick samlat betyg på gymnasiet. Jag har alltid haft extrahjälp och så innan men trodde ändå jag skulle kunna klara gymnasiet själv.

Men jag ska ju faktiskt prata med en studievägledare och hon har såklart bra kolla på alla möjliga utbildningar. Får fråga henne då för jag hittar själv inte så mycket.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera