Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med Qruiser?!


Ämnesstartare

Okej SITT NER!!!!
Vi behöver prata.
Så jag fick lite tips här och där om Qruiser.se vilket är en hemsida för ungdomar och vuxna homosexuella, bisexuella, transgender, pansexuella, asexuella whatever the F*CK ni kan nämna.

Så det är i stort sett en hemsida för personer intresserade av eller stödjer PRIDE grejen och sånt, snälla för guds jävla skull få mig inte att förklara något som jag inte har en aning av är.

Så jag gick in dit och bah "Woah! Vad är detta?" så registrerade jag mig osv.
Senare efter typ 1 timme har redan 2 personer buffat och skickat meddelande. En 27 åring och en jävla 53 åring.
Jag kollade idag på min inkorg och hade 10 jävla meddelanden och 4 buffningsgrejer.
Alla är från personer mycket äldre än mig.. förutom 1 som är från en 15 åring, BRA JOBBAT.

Det är mycket snack på sidan när man registrerar där det står något om att anmäla pedofiler eftersom att jag är 15 år NO SHIT?!

Så jag vill bara veta hur jag eeerrrhhh... Begränsar min inkorgsgrej och får personer bara upp till 16 besöka min profil.
Jag vill bara inte bli trakasserad online...

Några idéer? :<


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, det är grejen med Qruiser, tyvärr.

Ska se om jag kan hjälpa dig! Ett ögonblick *kikar på mina egna inställningar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar inte som du kan ställa in sånt utan att betala för "guld" tyvärr.

Men jag hoppas du skrivit på din sida under din presentationstext, "Söker på qruiser" att du endast vill ha kontakt med folk i din ålder.

Om du klickar på den så kan du ställa in. Där kan du också skriva in vilken typ av kontakt du söker (sex, vänskap, förhållande, chattande osv), vilket kön och vilken ålder.

Jag skulle rekommendera dig att du skriver rätt ut vilken ålder du söker i stället för att använda dig av det luddiga "jämnårig". För på qruiserspråk så är jämnårig plus/minus 10 år, tyvärr...

Men på min sida står det faktiskt:

:

Söker på Qruiser
• Chat, kompis/vänskap eller förhållande med jämnåriga killar/män

Du kan också skriva i presentationstexten något i stil med "Söker kontakt med de i min ålder, så jag ber er som är 17 år och över att inte skriva till mig"

Ungefär så 🙂

Fler frågor, bara kontakta mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Ungefär så 🙂

Fler frågor, bara kontakta mig!

Man tackar 🙂
Jag skrev nyss att jag söker personer nära min ålder väldigt tydligt.
I vad jag söker hade jag redan fyllt i vid registreringsprocessen så dom är väll inte intresserade av vad jag söker.
F*cking scary med alla personer som frågar ifall dom är "nära nog att ragga upp mig".
Jag är 15 för i helvete och nej jag vill inte ha smisk.
Har fått meddelanden från mest 25 - 28 åringar. Någon från en 53 åring och 2 från personer i min ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qruiser är för mig deprimerande, avreggade mig därifrån. irl är mkt mkt mkt bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Jag är 15 för i helvete och nej jag vill inte ha smisk.

Det sjuka som jag upptäkt är att man får färre och färre skumma meddelanden på Qruiser ju äldre man blir. När jag slutade vara tonåring och fyllde 20 -- på bara några dar sjönk snuskmejlen, från folk i alla åldrar faktiskt.

Väldigt sjukt. Fattar inte.

Hoppas det hjälpt dig nu! Och du vet, du behöver inte svara på meddelanden från alla heller. Du behvöer inte ens öppna dem. Bara och släng [smile]

VANEJJ:

qruiser är för mig deprimerande, avreggade mig därifrån. irl är mkt mkt mkt bättre.

Du har rätt. Egentligen. Men är man bög och bor på en mindre ort där man inte känner nån annan som råkar vara bög så kan det kännas väldigt ensamt... Att veta att man inte är ensam är väldigt bra, att kunna dela tankar, idéer och funderingar med andra (som "förstår") är positivt. Och att kunna vara på ett "ställe" där heteronormen (hur man än hatar det uttrycket) inte är dominerande.

Däremot finns det andra tråkiga normer på Qruiser t ex, men jag tar de smällarna för vad de är. Jag är glad för att Qruiser finns. Jag bor i en liten ort, eh... 20 000 i hela kommunen eller nåt. Är uppvuxen inom frikyrkan. Inte såååå många andra bögar jag känner häromkring, tyvärr. Då är internet the only way [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jag är glad för att Qruiser finns.

[y] bra att det satisfierar folk iaf!

jason:

Då är internet the only way

testa flytta till en större stad så att fler av dina needs kan bemötas :). men är man successful på qruiser får man ju en hel del också iof. mins att det inte var svårt, men ah... vill ej! :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VANEJJ:

testa flytta till en större stad så att fler av dina needs kan bemötas 🙂

Bodde ett tag i Växjö. Det är väl en fyra gånger så stort som där jag bor nu.Då var det lättare. Det fanns studentföreningar och RFSL-hak och även om man inte hängde så mycket på de ställena lärde man känna folk genom dem och man kunde umgås privat. Lärde man känna nån privat hände det ofta att man lärde känna delar av hans/hennes umgängeskrets också.

Så du har rätt. Men nu bor jag här. Flyttade tillbaka hit för att jag är "långtidssjukskriven" (heter nåt annat i FK-papper, men äh, min ersättning går ut december 2013, så det är lång tid för mig) och att orten här var det som kunde erbjuda mig det bästa för tillfället (familj, billigt boende).

Och det är klart, ag mår ju bättre. Men... jag är mer ensam socialt (utanför familj och så). Och då är Qruiser bra [smile]

Även UM!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Lärde man känna nån privat hände det ofta att man lärde känna delar av hans/hennes umgängeskrets också.

[y]

jason:

Och då är Qruiser bra

jason:

Även UM!

ok, förstår då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VANEJJ:

qruiser är för mig deprimerande, avreggade mig därifrån. irl är mkt mkt mkt bättre.

IRL kan jag bli nedslagen.


   
SvaraCitera

Hej!

Jag slösurfade runt lite i utbildningssyfte, så att säga och snubblade in på ungdomar.se. Kände igen mig väldigt mycket i ditt dilemma och var därför bara tvungen att registrera mig och svara.

När jag var 14 registrerade jag mig på qruiser, för att hitta någonslags gemenskap. I början och speciellt när man är yngre, så får man mail ifrån män (ja, det mest dem, lite synd för min del dock) och då oftast mycket äldre män.

Jag tog bort mitt medlemsskap ett tag, eftersom den oönskade uppmärksamheten blev lite väl mkt, men ändrade mig ganska snabbt igen.

Men under de 13 (holy shit?!) åren jag har haft qruiser, kan man säga att man har blivit luttrad. Skit i mail från gubbar, svara inte på dem, bry dig inte om dem, de är för det mesta bara ute efter att provocera eller ägnar sig åt seriöst önsketänkande och då du är 15 även lite olagligheter.

Mitt tips för att få ut något att den skräckblandade förtjusningen qruiser är att själv ta kontakt med de som du vill ta kontakt med. Gå med i klubbar,har sett att det finns klubbar för yngre män 15-18 eller liknande och utifrån de klubbarna kan du hitta vad du söker. Ett annat tips är att prata med kvinnor i din ålder, de som är gay/halvgay/faghags osv. har oftast som tidigare postare skrivit en klick av manliga vänner.

Sen önskar jag dig lycka till, man kan träffa fantastiska vänner/partners och likasinnade på qruiser men som all annan stans så finns det oönskad uppmärksamhet som man får tackla bäst man vill. Efter 13 år i qruiserbranschen så läser jag rubrikfältet och sen avgör jag om jag ska radera eller läsa det. man kan dock ha ganska kul med att trolla gubbarna efter att chocken har lagt sig.

Nu blev det här långt. Men jag önskar dig lycka till och låt inte några gubbdjävlar skrämma dig ifrån att ha kontakt med ditt community!

/E


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

empdb:

/E

Tack så mycket.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra men jag kommer säkert på något.
Gubbarna har nu minskat och personer i min ålder har ökat 🙂
Äntligen kan jag titta på min inbox utan att se gubb-kukar xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Äntligen kan jag titta på min inbox utan att se gubb-kukar xD

WTF!?!?! [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Gubbarna har nu minskat och personer i min ålder har ökat :)Äntligen kan jag titta på min inbox utan att se gubb-kukar xD

Whoohoo!

Vet inte om man måste vara 18 för att kunna "sätta på"/"stänga av" av sexbilder, men om du inte är det kan du ju alltid klicka bort så du slipper se nakna män, kvinnor, gubbar, tanter och diverse könsliga organ som dessa människor bär på.

I de flesta fall ska detta filter funka.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

jo det är ju tyvärr så 🙁
har jag en bild på mig sj som visningsbild så kommer jag nästa gång jag loggar in ha 20 meddelanden ifrån folk som är 20-30 år äldre vilket är vidrigt.
97% av dem är män även fast jag nämnt på min press att jag inte är intresserade av det könet på qx.

har itne läst egenom tråden här nu men jag tror att det enda man kan göra är att anmäla personerna. har gjort det varje gång och qx har då snabbt tagit hand om fallet.


   
SvaraCitera