Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med skoluppgift i historia.


Ämnesstartare

Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp med en fråga som jag arbetar med i historia. Frågan är: Vad har ändrats sedan 80-talet?(när det gäller homosexualitet). Känns som det är jättemånga saker men just nu har jag en totalt blackout och skulle behöva lite hjälp av er. Ni kan gärna skriva om det är några lagar som har förändrats men även det sociala osv. Tacksam för svar och hjälp!! Glad


   
Citera

Det är några stater i USA som har ändrat sina lagar så att homosexuella kan gifta sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Det är några stater i USA som har ändrat sina lagar så att homosexuella kan gifta sig

Tack 🙂


   
SvaraCitera

Folk vet mer om HIV? Men 75% av världen hatar homosexuella så...


   
SvaraCitera
Töntt

   
SvaraCitera

Bögringen är inte lika hett längre... tror jag Rodnar


   
SvaraCitera

msoderlund: Frågan är: Vad har ändrats sedan 80-talet?(när det gäller homosexualitet).

http://www.gvsu.edu/allies/a-brief-history-of-homosexuality-in-america-30.htm


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Bögringen är inte lika hett längre... tror jag Rodnar

Alltså va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Alltså va?

Det finns ett ställe på centralstationen i Stockholm som kallas "bögringen".


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Bögringen är inte lika hett längre... tror jag Rodnar

nej inte direkt som den var förr!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Folk vet mer om HIV? Men 75% av världen hatar homosexuella så...

ok, tack! hemskt men bra att veta till uppgiften! 🙂


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

msoderlund:
Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp med en fråga som jag arbetar med i historia. Frågan är: Vad har ändrats sedan 80-talet?(när det gäller homosexualitet). Känns som det är jättemånga saker men just nu har jag en totalt blackout och skulle behöva lite hjälp av er. Ni kan gärna skriva om det är några lagar som har förändrats men även det sociala osv. Tacksam för svar och hjälp!! Glad

Exempelvis så har man så sent som på 2000-talet(!?!) i Sverige infört rätten till samkönad adoption och även samkönat giftermål. Innan dess kunde man på sin höjd registrera partnerskap. 

Det går nog att leta fram lite på rfsl:s hemsida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Exempelvis så har man så sent som på 2000-talet(!?!) i Sverige infört rätten till samkönad adoption och även samkönat giftermål. Innan dess kunde man på sin höjd registrera partnerskap. 

Det går nog att leta fram lite på rfsl:s hemsida?

Tack så jättemycket för informationen! 🙂


   
SvaraCitera