Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med skoluppgift i historia.


PMR
 PMR

Kom på lite fler grejer, hehe. 

Men en del viktiga saker, dock medieinriktat, som tyvärr hände allt för sent (och som via spekulation kan ses som gester för att fjäska och vinna förtroende hos folk):

  • i årets(dvs 2014) Pride-festival så gick för första gången en dåvarande svensk statsminister i Pride-paraden.
  • under början av 2013 så delar kronprinsessan Victoria ut pris under Gaygalan. Det hade aldrig tidigare hänt att någon i kungafamiljen ens befunnit sig på plats under galan, så Victorias medverkande sågs som banbrytande.

   
SvaraCitera

Jag skulle säga att acceptansen är bra mycket bättre också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Kom på lite fler grejer, hehe. 

Men en del viktiga saker, dock medieinriktat, som tyvärr hände allt för sent (och som via spekulation kan ses som gester för att fjäska och vinna förtroende hos folk):

  • i årets(dvs 2014) Pride-festival så gick för första gången en dåvarande svensk statsminister i Pride-paraden.
  • under början av 2013 så delar kronprinsessan Victoria ut pris under Gaygalan. Det hade aldrig tidigare hänt att någon i kungafamiljen ens befunnit sig på plats under galan, så Victorias medverkande sågs som banbrytande.

Tack så mycket! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harry6447:
Jag skulle säga att acceptansen är bra mycket bättre också.

Ja, det är den verkligen fast tyvärr tycker jag fortfarande att vi har för mycket fördomar... 
Btw tack för ditt svar 🙂


   
SvaraCitera

rekommenderar serien torka inga tårar utan handskar, alt. läs jonas gardells trilogiserie


   
SvaraCitera