Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med sparandet...


Ämnesstartare

Är det någon som har tips på hur man blir bättre på att spara pengar?

Jag är så otroligt dålig på det, pengarna bara försvinner..


   
Citera

spargris?


   
SvaraCitera

batleth:

spargris?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta handla onödiga saker?


   
SvaraCitera

kladhest:

Jag är så otroligt dålig på det, pengarna bara försvinner..

Samma här, har köpt massor av onödiga grejer den senaste månaden och nu börjar pengarna ta slut. Suger att man inte är rik fan.


   
SvaraCitera

Ha inte ett kort du kan handla för i butik då slipper man att man handlar en massa krafs man inte behöver.


   
SvaraCitera

kladhest:

Är det någon som har tips på hur man blir bättre på att spara pengar?

Jag är så otroligt dålig på det, pengarna bara försvinner..

Först som motivation:
En kronas kraft

Sedan hur du ska gå till väga:
Hur börjar man spara och investera? Del 1
Hur börjar man att spara och investera? Del 2


   
SvaraCitera

Du slutar köpa massa onödigt skit, alltså tänker efter varenda gång du är på väg att köpa något om du verkligen behöver det. Lägger undan pengar varenda månad som du inte får röra. Ungefär, så gör jag. [party]


   
SvaraCitera

kladhest:

Är det någon som har tips på hur man blir bättre på att spara pengar?

d e väll fan bara å tenka lite typ inte köpa allt bara för man vill ha d. har allti hafft d lite körigt me pengarna så man har ju lärt sej å va smart me dom.

IIIIIIIIIIH:

Du slutar köpa massa onödigt skit, alltså tänker efter varenda gång du är på väg att köpa något om du verkligen behöver det. Lägger undan pengar varenda månad som du inte får röra. Ungefär, så gör jag.

presis. rätt basic endå men jävliyt smart.


   
SvaraCitera

Om du handlar på kortet så ta ut en viss summa varje månad som du lägger undan.. Typ en spargris/burk med lås (som låses med nyckel), och sen ber du nån annan ta hand om nyckeln.. Eller, om du har en stor gris/burk, släng nyckeln o ha sönder burken om du sen verkligen behöver pengarna/ska sätta in dem på banken.
Eller, om du bara handlar cash så tar du ut en viss summa och sen inte rör kortet resten av månaden.. Typ ger det till mamma eller nåt, tills man vänjer sig vid att inte ha det.. =P


   
SvaraCitera

Klipp kortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bestäm dig för att du ska ha ett belopp på banken inom en viss tid och bara spara.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera