Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med spel och grafikkort


Ämnesstartare

Har en Acer Aspire 5710Z och undrar vad jag har för grafik(k)ort.
På paketet som datan låg i stod det "Intel Core 2 duo".

Så jag undrar nu vad jag för grafikkort och vilka sorts spel jag klarar av, och jag vet att det inte är en speldata men hitils har den klarat av:

Cs 1.6 (inte så konstigt med tanke på grafiken), WoW(helt utan lagg), Star wars jedi academy och sen lyckades jag installera Battlefield 2 nyligen (från piratebay "Battlefield 2 with crack!!) men det funkade inte (placerade dll filen och .exe cracken i rätt mapp men när jag sedan klickade igång det så vart det svart sen gick den tillbaka till Skrivbordet[shake])

Här kommer bild på min datas specifikationer:

hkjgtdr.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

kolla under grafikkort i enhetshanteraren så ser du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittar inget flik med grafikkort men på Bildskärmskort står det Intel(R) 945 Express Chipset Family.

Klara de graffekortet av tex. Saints Row 2?


   
SvaraCitera

XUSE:

Acer Aspire 5710Z

Efter ca 1,3 sekunders googlande så tycker jag att det kan vara ett Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 950.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag ska kolla specifikationer på ett spel som det står tex.
Minimum : Nvidia 8600

Klarar min data av de då?


   
SvaraCitera

XUSE:

Klarar min data av de då?

Det heter dator, data är en helt annan sak. Och nej det tror jag inte, använd google.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Som jag nu såg den ovanför länka till, installera flash saken som ber om att isntalleras annars kan du inte använda detta, välj spel kolla om den når recomened osv, OBS vissa spel som får FAIL lr inte går över minimun KAN fungera bra ändå, ha det i baktanarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har wow BC på min DATOR( som jag aldrig spelar), så testade jag BC på http://www.systemrequirementslab.com och då vart det fail, men på min data funkar det hur bra som helst.:S:S

Har en annan fråga nu om mitt CS 1.6.

När jag spelar på en server(kan även vara en över lan) går det bra det första minuterna (30-60 ping) men sedan går pingen upp i 100-170 och då börjar det toklagga (när jag spelar på en lan server laggar det bara ingen hög ping).

Nån som har nån ide om vad som kan vara felet? vill bara påpeka att min bror har en lika dator som jag och på hans dator laggar det ingenting:S[confused][confused]


   
SvaraCitera

XUSE:

sen lyckades jag installera Battlefield 2 nyligen (från piratebay "Battlefield 2 with crack!!) men det funkade inte (placerade dll filen och .exe cracken i rätt mapp men när jag sedan klickade igång det så vart det svart sen gick den tillbaka till Skrivbordet[shake])

Ominstallera, battlefield funkar inte med crack skulle jag tro, eller så är det pga att du har vista, finns guider speciellt till vista på google. Vill du köra crackliknade sak så är det bara att ladda ner en mini-image på gamecopyworld och mounta, dvs. om du har orginalet, jag hade lånat det innan, nu har jag köpt nytt [smile]

Funkar för mig, ifs det är en ny speldator [smile]

XUSE:

Klarar min data av de då?

aristoteles:

nej

Ditt grafikkort är bland dem sämsta i listan, långt ifrån 8800
Tyvärr
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-950.2177.0.html
Oroa dig inte jag har sämre [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, har iaf bestämt mig att köpa ny dator.
Bara datorn. Har hittat en som jag tycker verkar bra. Tror ni den här klarar av CoD 5, CS 1.6 och Battlefield 2?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XUSE:

Tror ni den här klarar av CoD 5, CS 1.6 och Battlefield 2?

japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, nu gäller det bara att samla ihop lite cash (fattas 2500kr:()
Nån som har nått bra tips? har redan börjat sälja på tradera.


   
SvaraCitera

XUSE:

Här kommer bild på min datas specifikationer:

Lite specifik information om din informations specifikationer?


   
SvaraCitera

XUSE:

Ok, har iaf bestämt mig att köpa ny dator.
Bara datorn. Har hittat en som jag tycker verkar bra. Tror ni den här klarar av CoD 5, CS 1.6 och Battlefield 2?

Skulle påstå att grafikkortet är värelöst.


   
SvaraCitera