Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med trådlöst internet, tack!


Ämnesstartare

Okej, såhär är det:

Jag ska flytta ut i en gäststuga som står cirka 10-15 meter ifrån vårt hus. Har köpt två skarvsladdar för internet, men kom då att tänka på trådlöst imorse. Jag är inte så speciellt duktig på området, men tänkte att det kanske fanns någon snel UM:are som kunde hjälpa mig lite[love][cute]

Det jag undrar över är, 1, om jag kan ha utgång för trådlöst i den ena byggnaden och få tillgång till det från gäststugan? 2, kan man ha trådlöst till en stationär dator?

Som jag förstått det så är det en speciell router som man köper som skickar ut trådlöst. Kan man köpa någon typ av mottagare som man sätter i uttaget i datorn där internetsladden idag kopplas in?

Om jag har skrivit något som inte alls makes sense, så är jag som sagt inte så duktig på datorer[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Michee:

Det jag undrar över är, 1, om jag kan ha utgång för trådlöst i den ena byggnaden och få tillgång till det från gäststugan?

Jadå, säger jag, med tanke på att jag får in mina grannars trådlösa nätverk på min dator. Desto mer kan jag inte bidra med, hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Jadå, säger jag, med tanke på att jag får in mina grannars trådlösa nätverk på min dator. Desto mer kan jag inte bidra med, hej.

Jo, jag har också hört talas om folk som snyltat på sina grannars trådlösa. Men du bor i lägenhet eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart det går, jag brukar sitta på grannarnas internet.

det finns vissa routers som man köper så får man med en usb-mottagare som man pluggar in i datorn (dock tycker inte jag att de fungerar så jättebra).

så 1. japp
2. japp. du kanske redan har det i datorn annars får du väl köpa en sån mottagare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Jo, jag har också hört talas om folk som snyltat på sina grannars trådlösa. Men du bor i lägenhet eller?

Nah, bor i villa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Klart det går, jag brukar sitta på grannarnas internet.

det finns vissa routers som man köper så får man med en usb-mottagare som man pluggar in i datorn (dock tycker inte jag att de fungerar så jättebra).

så 1. japp

Tack[cute]

Stephen:

2. japp. du kanske redan har det i datorn annars får du väl köpa en sån mottagare

Datorn är typ 5 år gammal, så jag tvivlar på att det finns inbyggt. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

itch:

Nah, bor i villa.

Okej, [love].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Datorn är typ 5 år gammal, så jag tvivlar på att det finns inbyggt. [wink]

Det lär det ju inte göra då 😛 men kolla upp trådlösa routers med usb-mottagare till, så ska ditt problem vara löst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Det lär det ju inte göra då 😛 men kolla upp trådlösa routers med usb-mottagare till, så ska ditt problem vara löst

Will do! Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera