Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med träningschema


Ämnesstartare

Hej alla där ute.
Jag är en kille på 17 år som är ganska fet och vill börja träna för att få en bra kropp.

Jag och några polare ska dra till Ayia Napa i Juni och jag vill inte se ut som jag gör idag när vi är där utan vill ha platt mage och helt ok muskler och starka ben.

Jag är 180cm lång och väger cirka 84kg.

Jag har spelat ishockey i nästan 7 år men slutade för 2 år sedan och sedan dess har jag inte tränat någonting knappt.

Jag har en otroligt stor och fet hockeyröv som jag skäms otroligt mycket för som jag vill ha hjälp med att få bort.

En sammanfattning av det här ovanför: Jag vill ha hjälp med att få en bra kropp med platt mage och helt ok muskler, samt att få starka ben och att min hockeyröv ska bli en "vanlig".

HJÄLP MIG MED ETT TRÄNINGSCHEMA!

ÄNDRAT 2013-01-21 00:27
Hej alla där ute.
Jag är en kille på 17 år som är ganska fet och vill börja träna för att få en bra kropp.
Jag är 180cm lång och väger cirka 84kg.

Jag spelade hockey i 10 år fram till början av förra säsongen då jag tyckte att det började bl tråkigt... och sedan dess har jag INTE tränat NÅGONTING.
Satsar på att komma tillbaka till hockeyn igen till nästa säsong och vill då börja hårdträna nu direkt för att vara så bra förberedd som möjligt.
I och med att jag har spelat hockey och sedan slutade träna helt så har jag fått en otroligt stor och fet hockeyröv som jag skäms otroligt mycket för.

Jag och några polare ska även dra till Ayia Napa i Juni och jag vill inte se ut som jag gör idag när vi är där utan vill ha en platt mage och lite muskler.

Det som jag vill prioritera först är att träna bort hockeyröven(Stretcha svanken?) och bränna allt fett och ta styrketräningen sist.


På den skalan så ligger jag mellan 3-4

Hjälp mig att nå upp till mina mål.

ÄNDRAT 2013-01-21 00:28


   
Citera

Träna mycket och varierat, ät nyttigt.


   
SvaraCitera

Stronglifts brukar vara ett rätt bra newbeginnersareprogram, testa det.
http://stronglifts.com/

Som konditionsträning kan du köra lite backintervaller eller nåt, det är rätt skoj och ger bra resultat utan att man behöver hålla på i flera timmar. Promenera lite också, det är alltid bra.

När det gäller kosten så tryck i dig en 2 g protein per kilo kroppsvikt varje dag och dra ner på skräpmaten så bör du tappa en del.


   
SvaraCitera

Hade nog kört på fettförbrännande träning i första hand, och sen när fettet är relativt borta hade jag börjat styrketräna[cool][cool][cool][cool][cool]


   
SvaraCitera

NEJ förresten, om jag var du hade jag skaffat mig en PT! Då får du hjälp med både träning och kost, av någon som har KOLL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppdaterar denna tråd lite med samma inlägg...

Hej alla där ute.
Jag är en kille på 17 år som är ganska fet och vill börja träna för att få en bra kropp.
Jag är 180cm lång och väger cirka 84kg.

Jag spelade hockey i 10 år fram till början av förra säsongen då jag tyckte att det började bl tråkigt... och sedan dess har jag INTE tränat NÅGONTING.
Satsar på att komma tillbaka till hockeyn igen till nästa säsong och vill då börja hårdträna nu direkt för att vara så bra förberedd som möjligt.
I och med att jag har spelat hockey och sedan slutade träna helt så har jag fått en otroligt stor och fet hockeyröv som jag skäms otroligt mycket för.

Jag och några polare ska även dra till Ayia Napa i Juni och jag vill inte se ut som jag gör idag när vi är där utan vill ha en platt mage och lite muskler.

Det som jag vill prioritera först är att träna bort hockeyröven(Stretcha svanken?) och bränna allt fett och ta styrketräningen sist.


På den skalan så ligger jag mellan 3-4

Hjälp mig att nå upp till mina mål.


   
SvaraCitera