Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig


Ämnesstartare

Behöver lite små tips hur man kan spara pengar.
Jag har en kass inkomst, Det vet jag redan.
Har 2323 kr i månaden, Och så har jag en fast utgift på 700 kr
Det blir då asså bara 1623 kvar varje månad.
Jag vill ha massa bra tips hur jag kan spara undan alla dessa pengarna.


   
Citera

köp inget


   
SvaraCitera

Sparkonto, handla på Lidl, ÖB etc.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

spara undan alla dessa pengarna.

vad ska du leva på då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heybo:

vad ska du leva på då?

Hmm, Lever på mamma typ. Lite illa men så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

köp inget

Det är just det som är det svåra.

Detta är vad jag har försökt med och misslyckats med.
1: Lägga pengarna i en spargris. När jag inte kunde hålla mig längre va det kört. Då åkte hammaren fram och så va man pank.
2: Ge alla pengar till mamma. Va ju bara be henne om pengarna så va det kört.
Knäckt mitt bankomat kort för att undkomma att handla med kortet, Funkade tills jag kom på att jag kan gå in på banken att hämta ut pengar 🙁

Känner mig helt patetisk som en kan spara


   
SvaraCitera

Geforce8800:

2: Ge alla pengar till mamma. Va ju bara be henne om pengarna så va det kört.

Be henne att hålla lite hårdare i dina pengar och bara ge dem till dig när du verkligen behöver, såsom när du måste köpa kläder. Eller så kan du ju be henne att inte ge dig mer än en viss summa varje månad.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Det är just det som är det svåra.

Ge dom till en kompis och säg till han/hon att du inte får be om pengarna.. 🙂 Eller så gör Nordea ett konto åt dig som bara dom har acces till sedan efter 1 år så går du in och säger ja nu är jag klar 😀 ELLER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att du vill spara pengar - de flesta människor sparar ingenting utan bränner upp dem så fort det får chansen.

Du behöver inte spara så mycket som hälften av din inkomst. Spara 10% eller nåt sånt. Starta ett gratiskonto på Avanza / Nordnet och månadsspara varje månad från och med idag så ska du se att du kommer vara rikare än många av dina vänner innan du fyllt 25.

Så spara 250 kronor varje månad. Det är mitt tips. Och lås dessa pengar, så att du inte blir frestad att plocka ut dem när du ska ha hemmafest.


   
SvaraCitera