Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig !


Ämnesstartare

Hjälp mig någon!
Mina läkare på SCÄ säger att jag måste gå upp i vikt, elr iallafall få bort mina tankar och inte få ångest av att t.ex byta frukostbröd. Men jag antar att det också vill att jag ska gå upp, eller jag vet att dom vill det för dom säger att jag måste växa mycket mer på längden, för jag skulle vart normaltsätt längre om jag inte fått min ätstörning vid det här laget.

Till lunch idag t.ex åt jag lättfil (de enda som fanns) med äpple och lite fiberhavregryn som mûsli + linfrön. Är det ett lagom lunchmål för mig?

De sägs väl att man ska ha i sig runt 2000 kcal/dag ? Or am I wrong? Men jag får i mig runt 572 kcal BARA på frukosten räknade jag och pappa ut.

Fast jag har också hört att man ska gångra sin vikt med 30 för att få fram hur mkt kcal man ska ha i sig/dag för att hålla samma vikt. Och i mitt fall blir det runt 1200 kcal, och jag antar att det är väldigt lite, men jag vill ändå inte gå upp i vikt jag vill väga som jag gör, då mina kompisar som t.om är längre och väger mindre får ha kvar sin vikt.

Vad tycker ni jag ska göra, om jag måste få i mig mer kcal men jag vill inte gå upp i vikt. Det är min stöörsta rädsla att bli tjock eller minsta mullig.. :/

Och en annan sak, skulle gärna vilja få större bröst, hade lagom stora innan jag fick min ätstörning men nu har de försvunnit. Jag hade strl 70A och är 14 år, 151 cm lång och nu är den strl t.om för stor fast jag använder den iaf..

Jag har också hört att ända sättet att få dom större är att äta mer, men hur är man säker på att det sätter sig på brösten och inte på låren och magen? Några bra tips .. =/

desperat efter svar.. [sad]


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

malinn:

De sägs väl att man ska ha i sig runt 2000 kcal/dag ?

Mellan 1500-2000, man brukar säga 2000 iaf men det är väl främst killar det gäller.
Tjejer runt 1600 ungefär.

malinn:

Vad tycker ni jag ska göra, om jag måste få i mig mer kcal men jag vill inte gå upp i vikt. Det är min stöörsta rädsla att bli tjock eller minsta mullig.. :/

Göra dig av med lika mycket som du får i dig. iaf sen när du gått upp mer i vikt.
Promenad ca 30min/dag brukar man säga är bra.
Jogga 1-2ggr i veckan en liten sträcka.


   
SvaraCitera

Crypto:

Göra dig av med lika mycket som du får i dig

det där sköter ju kroppen av sig själv om man äter regelbundet [crazy] kroppen lär sig hur mkt den behöver ta upp

Crypto:

Promenad ca 30min/dag brukar man säga är bra.
Jogga 1-2ggr i veckan en liten sträcka.

det där är ju mer för syreupptagning, blodcirkulation, d-vitamin osv. jättebra grejer ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Göra dig av med lika mycket som du får i dig. iaf sen när du gått upp mer i vikt.
Promenad ca 30min/dag brukar man säga är bra.
Jogga 1-2ggr i veckan en liten sträcka.

Jag har också hört att det ska vara bra med 30min/dag ungefär. Men det blir inte så att jag går ner ännu mer pga det. För jag vill ha smala slanka vältränade ben, inte så vältränade så att dom är stora och kraftiga..

Vill ha som Jessica Albas ben och Tyra Banks mage t.ex ! men jag måste ändå få i mig ganska mkt fett för att kunna sätta fart på växten, får inte alls i mig mkt fett nu..

Finns det någon som har nå svar hur man kan få sån mage som Tyra och ben som Jessica Alba t.ex gillar iallafall inte så formiga ben. Inga rediga lår alltså dvs.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Crypto:

Mellan 1500-2000, man brukar säga 2000 iaf men det är väl främst killar det gäller.
Tjejer runt 1600 ungefär.

Men gäller 1600 även om man behöver gå upp i vikt? Vad tycker ni jag ska göra? Jag vill inte gå upp i vikt. Men BEHÖVER mer fett och mat över huvud taget för att kunna växa, annars stannar jag i växten. =(

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och är det någon som har svar på hur man kan få all näring man får i sig att hamna på brösten och inte någon annan stans? Eller andra tips för att få större bröst. Dock inga operationer, är bara 14 bast! =P


   
SvaraCitera

malinn:

Och är det någon som har svar på hur man kan få all näring man får i sig att hamna på brösten och inte någon annan stans?

Image


   
SvaraCitera

malinn:

Vill ha som Jessica Albas ben och Tyra Banks mage t.ex

tycker du ska strunta i att se ut som någon du inte är
och äta det du får och strunta i att du går upp i vikt.
tror 2000 behövs om du ska gå uppåt iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart finns dom där kakorna att köpa ? =)


   
SvaraCitera

Crypto:

2000 iaf men det är väl främst killar det gäller.

2000 kcal/dag är för tjejer. För killar gäller nog snarare runt 2600 kcal. Ännu mer för båda könen om man idrottar/tränar.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

2000 kcal/dag är för tjejer. För killar gäller nog snarare runt 2600 kcal

Sist jag kollade, för ngn månad sen, så var det som jag sa. Jag går ändå sportprofilen på min utbildning 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malinn:

De sägs väl att man ska ha i sig runt 2000 kcal/dag ? Or am I wrong? Men jag får i mig runt 572 kcal BARA på frukosten räknade jag och pappa ut.

Man gör även av med 1500 kcal per dag och det är dagar då man inte gör någonting


   
SvaraCitera

Crypto:

Sist jag kollade, för ngn månad sen, så var det som jag sa. Jag går ändå sportprofilen på min utbildning 😛

Min naturlärare sa annorlunda under kosthållnings-avsnittet! [sad]


   
SvaraCitera