Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig!


Ämnesstartare

Hej!
Okej, så här är det!
Min dag ser ut så här: Jag vaknar kl 7.00, äter frukost, gör mig i ordning o.s.v. för att sedan ta bussen till skolan kl 8.41 och va där kl 8.50 ungefär. Jag gör i ordning min dator o.s.v. (jag går på John Bauergymnasiet) och kl 9.00 börjar vi då med ett tretimmarspass (9-12) ... vem i helvete klarar ett tretimmarspass utan att bli jävligt trött? Här har vi också ett annat problem ... Man orkar bara inte jobba i skolan.[cry] Jag blir trött redan efter ungefär 1 och en halv timme och då när läraren sticker så börjar jag spela (jag hatar att spela datorspel men det bara blir så när man sitter vid en dator.) [sad]
Sedan är det lunch och då går man och käkar och är inte trött alls. [smile]
Senare 13.00 blir det ett tretimmarspass till. (13.00-16.00) och då blir jag väldigt trött. Men det bryr vi oss inte om just nu. 16.03 tar jag bussen hem helt jävla trött och går hem och käkar. Och nu kommer det som gör mig så deprimerad ... Efter att jag har ätit ska jag egentligen gå och gymma men tyvärr så kan jag inte det, för jag är så trött att jag snart kommer däcka. Och det här är problemet jag kan inte gå till gymmet för att jag inte orkar med det. Jag har helt tappat motivationen. [cry]
Sedan så brukar jag äta väldigt bra och mycket samma sak med att dricka och jag lägger mig 22.00-07.00 så min livsstil ser ganska bra ut.
På helgerna är det ganska bra med kompisar och allt. Det är vardagarna som dödar mig! [mad]

Det här är alltså mina problem:
- Hur ska jag göra med skolan, hur får man motivation?
- Hur ska jag göra med träningen? Motivation? Träningspartner kanske som kan hjälpa mig?
- Vad tycker ni om min livsstil?


   
Citera

vänta bara tills du börjar jobba du [bigsmile]


   
SvaraCitera

mamaschi:

Hur ska jag göra med skolan, hur får man motivation?

Belöna dig själv när det går bra
Sov ordentligt

mamaschi:

Hur ska jag göra med träningen? Motivation? Träningspartner kanske som kan hjälpa mig?

Samma igen, belöning. Sen kan du försöka hitta någon att träna med.

mamaschi:

Vad tycker ni om min livsstil?

verkar jobbigt.


   
SvaraCitera

Byr ifrån skitskolan till en skola du lär dig något på. Man blir trött av att inte göra något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

vänta bara tills du börjar jobba du [bigsmile]

aa jag vet! kommer bli jävligt jobbig då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Byr ifrån skitskolan till en skola du lär dig något på. Man blir trött av att inte göra något.

Jag har faktiskt tänkt göra det men det finns inga andra bra skolor här [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Belöna dig själv när det går bra
Sov ordentligt

Sova ut ordentligt gör jag, men vad menar du med belöna dig själv? hur ska belöna mig själv?

kraamiszz:

Samma igen, belöning. Sen kan du försöka hitta någon att träna med.

belöning? hur hittar man någon att träna med? mina kompisar tränar inte på samma gym som jag gör, de flesta bor mycket längre bort än där jag bor.

kraamiszz:

verkar jobbigt.

aa den verkar ganska jobbig, hur ska jag göra för att förbättra den?


   
SvaraCitera

Du verkar ha det chill ju. Börjar klockan nio varje morgon liksom.
Ta dig i kragen och bara gör. Gymma fast du är trött.


   
SvaraCitera

mamaschi:

Sova ut ordentligt gör jag

Bra.

mamaschi:

men vad menar du med belöna dig själv?

Att man säger till sig själv "gör jag det så får jag det", ungefär..
Men jag tror att det du behöver är en stor dos av positivt tänkande.[smile]

mamaschi:

hur hittar man någon att träna med? mina kompisar tränar inte på samma gym som jag gör, de flesta bor mycket längre bort än där jag bor.

Då får du helt enkelt träna själv.
Disciplin!
Tänk på hur det kommer kännas efterråt. Det kommer kännas bra. Det blir lättare att träna när du tänker så, hoppas jag.


   
SvaraCitera

Så här ser min dag ut:

Vakna kl6:30 duscha osv. Tar cykeln till universitetet kl 7:30. Slänger upp datorn på nått bord någonstans och köper frukost. Slösurfar, kollar mail läser tidning och käkar frukost till 8.

kl 8:15 börjar antingen en föreläsning på 2 timmar direkt följt av en till på 2 timmar eller en labb på 4 timmar. Sen är det lunch sen är det oftast någon lektion, tid att programmera eller föreläsning fram till 17 sen är det redovisning på labbar fram till 21. Sen måste man jobba med projektet man ligger efter i fram till 22-23 [no-no]
Så va glad att du inte pluggar på universitet [mad]

Dold text: Schemat ser ut så iaf [zzz]
Brukar göra:
Vakna kl 10. Slösurfa till 12, äta mat och sen dra på nån föreläsning till 15. Göra nått kul till 17. Redovisa. Åka hem. Sen göra allt under tenta-p istället [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Schemat ser ut så iaf
Brukar göra:
Vakna kl 10. Slösurfa till 12, äta mat och sen dra på nån föreläsning till 15. Göra nått kul till 17. Redovisa. Åka hem. Sen göra allt under tenta-p istället

Haahahhahahhahahhhahah såja så ska det va 😉
Nej, men är det verkligen så på universitet? [shake]


   
SvaraCitera

ja vet ej hur etiskt det är att tipsa om detta men för mig har koffeintabletter varit nästan den enda anledningen till att jag kunnat närvara så mycket i skolan.
30 tabletter kostar 47 på apoteket och man tar 2/gång.
[wink][wink][wink][crazy]


   
SvaraCitera

mamaschi:

Haahahhahahhahahhhahah såja så ska det va 😉
Nej, men är det verkligen så på universitet? [shake]

ja men man behöver ju inte gå på allt. Om du väljer alla frivilliga kurser och går på allt så blir det så. Är ju liksom ingen obligatorisk närvaro, bara du klarar tentorna... [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ja vet ej hur etiskt det är att tipsa om detta men för mig har koffeintabletter varit nästan den enda anledningen till att jag kunnat närvara så mycket i skolan.
30 tabletter kostar 47 på apoteket och man tar 2/gång.
[wink][wink][wink][crazy]

Aa jag körde denna innan jag blir bara mer trött konstigt nog ... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

ja men man behöver ju inte gå på allt. Om du väljer alla frivilliga kurser och går på allt så blir det så. Är ju liksom ingen obligatorisk närvaro, bara du klarar tentorna... [no-no]

aha verkar intressant det där [bigsmile]
Vilket universitet går du på?


   
SvaraCitera