Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig -.-


Ämnesstartare

Jag behöver komma bort från allt ibland

Alkoholen funkar inte för mig längre.
Jag får inte ta droger för min bästa vän, han skulle lämna mig direkt om han fick reda på att jag tog något för att han har varit ren något år nu. Och jag vill inte riskera att förlora min bästa vän

Och säg inte att jag ska läsa en jävla bok för att koppla av och komma bort från allt skit, för det är bullshit. Och jag tänker inte gå i skogen för att få tankarna på annat, för det funkar int.

Vad ska jag göra?


   
Citera

tvserier kanske funkar nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

tvserier kanske funkar nej?

Tvivlar starkt på det.


   
SvaraCitera

HellMillan:

Alkoholen funkar inte för mig längre.

Ofta den inte gör.


   
SvaraCitera

emery:

Ofta den inte gör.

mer alkohol!


   
SvaraCitera

HellMillan:

Tvivlar starkt på det.

du borde prova ändå se på t ex the mighty boosh ellrer american dad dom är söta ananrs vet jag ej kanske om du skaffar något intresse som du är itnresserad av

själv har jag två olika liv ett i staden där jag studerar bor ibland och ett hemma skönt att kunna byta ibland när man vill bortt


   
SvaraCitera

martin312:

mer alkohol!

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ofta den inte gör.

Nej. Får bara snefyllor nu för tiden. Och då kommer jag verkligen inte bort från mina problem.


   
SvaraCitera

HellMillan:

Spela död


   
SvaraCitera

va tönt[y]
ne men ärligt så om du är med folk som snackar skit. låt dom för att det är dom som sabbar för andra. gör saker som du gillar. ignoera dom, börja snacka med kurator om det är så med. aktivera dig med vänner och gör något annat som du gillar. det finns skit mycket att göra som inte är att supa sig as packad och vakna upp i ångerst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hocke:

börja snacka med kurator om det är så med.

Har pratat med psykologer, det hjälper inte.

Finns typ inget jag gillar att göra längre..


   
SvaraCitera

HellMillan:

Jag behöver komma bort från allt ibland

Droger och alkohol är aldrig lösningen på sånna problem, du hamnar bara mer i skiten.

Kanske finns det ett sätt att få det obehagliga att komma bort från dig, istället för tvärtom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Kanske finns det ett sätt att få det obehagliga att komma bort från dig, istället för tvärtom?

Finns minnen som aldrig kommer att försvinna, dom kommer alltid vara där och plåga mig.

Vet fan inte hur jag ska göra [sad] Tvivlar fan på att jag kommer leva tills 2009


   
SvaraCitera

HellMillan:

Vet fan inte hur jag ska göra [sad] Tvivlar fan på att jag kommer leva tills 2009

joda. men jag satt å klurade lite på det och jag kom på att en bra lösning vore att helt enkelt att försöka ändra vanor, positiva tankar, göra andra saker som jag babbla om innan.

skit svårt jag vet. jag har varit där nere en gång men inte så djupt, halvvägs vad jag tror du går igenom men jag vet ärligt inte hur jag tog mig upp....jag bara insåg att det var så och antagligen sakta men säkert så blev det bättre å bättre.

man måste ändra sig innom för att få det bättre. tror jag för att jag vet inte själv ens. men jag tror det var så för min del. jag slutade lyssna på alla som höll på och ja....resten är fortfarande ett mysterium.

försök bara se det bättre och gör andra saker än det som du gjort tidigare. för att det löser inget. tror mig jag vet.

hoppas det blir åt det bättre hållet i alla fall[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hocke:

ändra vanor, positiva tankar, göra andra saker som jag babbla om innan.

Jo det har jag försökt. Har levt ett helvete de senaste fem åren.

Lågan slocknade när jag var 12 år. Och jag vet inte om jag kan hitta en liten glöd någonstans. Jag är för svag för att försöka igen. Har tappat räkningen på hur många gånger jag försökt styra upp mitt liv och försökt ända ifrån tårna. Men varje gång faller jag tillbaka ner i helvetet. Har alltid misslyckats med det.


   
SvaraCitera