Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig äta rätt!


Ämnesstartare

Ok, ska jag maila det till dig ? eller skriva det här..

Jag tycker verkligen inte att du ska lägga dig på en diet på 1500 kcal..det slutar antagligen med att du börjar hetsäta eftersom kroppen kommer vara hungrig endå tror jag..! och det kan leda till en övervikt..till slut ! + depression mm

Ditt bmi är 19,4 skriver du. Har man haft anorexi brukar man säga att bmi 20 är det minsta man skall ha, och det är i underkant..

Du borde jobba med din självkänsla i stället, sök hjälp och försöka bli frisk..för det tror jag inte du är en =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Du letar upp en anledning att skjuta upp det du måste göra för att "tillfriskna", eftersom att det som dietister m.fl. säger kommer att göra dig bättre samtidigt är det som du är mest rädd för.

Du har så rätt, jag skjuter hela tiden upp det där som ska hjälpa mig att bli frisk, för att jag är livrädd för det, trots att jag inte vill något hellre än att slippa tänka på den här skiten med vikt hela tiden.

Om du ska lyckas, då får du ge dig fan på det helt enkelt. Lite jävlar anamma skulle behövas.

Även här har du rätt, jag har sagt till mig själv sååå många ggr att jag ska ge mig fan på att klara av att följa matschemat, men slutar ändå med att jag tillslut faller in i samma gamla mönster, det är skitsvårt att komma ifrån det! Men jag har gjort det förr, och vet att om jag bara kämpar och kämpar så kommer jag att klara det. Det värsta är bara när man inte känner att man är hungrig, men ändå måste äta, det tycker jag är skittufft för det känns så jäkla onödigt liksom, fast jag egentligen vet att det inte är det..

Och det var inte taskigt, du säger bara sanningen till mig, som jag egentligen blundar för. Men när man hör andra utomstående säga hur det är, så börjar man faktiskt tänka efter..

Så TACK! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nejdu:

Ok, ska jag maila det till dig ? eller skriva det här..

Tror det kanske är bäst om du skickar det till min mejl, min hotmailadress står i min presentation.

nejdu:

Jag tycker verkligen inte att du ska lägga dig på en diet på 1500 kcal..det slutar antagligen med att du börjar hetsäta eftersom kroppen kommer vara hungrig endå tror jag..! och det kan leda till en övervikt..till slut ! + depression mm

Jag tror du har rätt faktiskt, när jag tänker efter så är det väldigt riskfyllt att göra det, eftersom att jag vet hur lätt jag har att hetsäta när kroppen liksom bara skriker efter kolhydrater!

nejdu:

Ditt bmi är 19,4 skriver du. Har man haft anorexi brukar man säga att bmi 20 är det minsta man skall ha, och det är i underkant..

Du borde jobba med din självkänsla i stället, sök hjälp och försöka bli frisk..för det tror jag inte du är en =/

Jo, men på äs - kliniken där jag var i behandling tyckte de att ett BMI på 18,5 skulle vara rimligt som lägsta BMI nivå för mig, eftersom att jag är rätt kort. Så det är väk mycket det som gör att jag vill ha ett lägre BMI. Men jag vet egentligen att BMI 19 - 20 är vad man ska ligga på när man har varit sjuk i anorexia. Så egentligen har du rätt.

Nej, jag är inte frisk än, det vet jag själv. Bara för att man har gått upp i vikt behöver det inte betyda att man är frisk, somså många tror. Men jag vill verkligen bli frisk på riktigt!

Tack för svaret! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har skickat det nu


   
SvaraCitera

skaffa en pojkvän och få honom till att dumpa dig så får ddu mer ångest och börjar tröst äta

nä men försök att äta ofta, så att magen har nåt att jobba på. och men ät inte mycket på en gång för då känner du dig mätt en längre tid än vad du das wieder ge schnitzeln heissen sie bruno

P:S ÄR DU SINGEL?

Rock_faerie:

Rock_faerie F20

öl.jpg


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att gör som man gör med fobier, för det är inte helt orelaterat: Utsätt dig för det under kontrollerade former. Ät normalt under ett bra tag och upptäck att åtminstone ingen annan ser ner på dig för det. Tillåt dig själv att ha ångest över det, försök inte dämpa den. Att tillåta sig ha ångest var det råd jag fick av min psykolog, just för att jag likt dig är väldigt rädd för ångesten och kan göra det mesta för att slippa den (dock så är jag motsatt i metod; tröstäter).


   
SvaraCitera

Human.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är så jävla trött på oseriösa svar. Har ni inget vettigt att säga, så säg inget då!

Och

bugatti:

P:S ÄR DU SINGEL?

Nej jag är inte singel. Har världens bästa pojkvän, så screw you bugatti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock_faerie:

BMI på 18,5 skulle vara rimligt som lägsta BMI nivå för mig, eftersom att jag är rätt kort.

det är bara sjuk, det är lättare att få ett lägre BMI om du är längre ju! Herregud. och jag håller med, inte under 20,0. det sa de till mej med, ja har också haft aneroxi!

Men du, lyssna på dej själv, 2 kg? visst och sen då? du kommer ALDRIG bli nöjd, SLUTA VÄG DEJ!

Snälla vännen, du är inte frisk!

Idunkliniken är najs, i Malmö! Rekommenderar verkligen den!

Du är fin, jag LOVAR! Kramar och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, va konstigt att de har så olika regler på olika ställen. Men visst jag kan väl hålla med om att det är bättre att ha ett lite högre BMI så att man inte ligger precis på undervikts gränsen. Det får mig faktiskt att tänka att jag kanske inte har ett så himla högt BMI ändå. [confused]

Tack så mycket, du har nog rätt, finns ju en stor risk att jag vill gå ner ännu mer när jag har gått ner de 2 kg jag vill...och vågen är en himla lurig grej egetnligen, när det gäller ätstörningar så kan den både vara ens bästa vän och ens värsta fiende! Det känns som att jag skulle dö om jag inte fick veta min vikt varje vecka, men samtidigt skulle det vara väldigt skönt att inte veta...

lojsan_:

Du är fin, jag LOVAR! Kramar och lycka till!

Tack! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rock_faerie:

Det känns som att jag skulle dö om jag inte fick veta min vikt varje vecka, men samtidigt skulle det vara väldigt skönt att inte veta...

jag vet precis hur det är. Jag har bestämt mej för att aldrig mer ställa mej på en våg igen, och det är skitsvårt! men så jävla befriande! <3
Jag lovar!
Men man måste bita i, och INTE väga sej trotts att det är det enda man vill! vikten är INGENTING, ingen kan se om du väger det ena eller det andra! och det är viktigt att bli av med den där överfixeringen vid vågen, den bestämmer inte om du duger eller inte den veckan, för du duger!
All lycka till dej, du är strkare än vad du tror, jag lovar! <3


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera