Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att bli mer intellektuell/intressant!


Ämnesstartare

varför ska du vara det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja lär dig absolut om sveriges historia, speciellt  kungarna  och ärtsoppan om du vill verka intresant. absolut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
varför ska du vara det

bästa svaret. men, öh. gå med i någon bok/filmcirkel, läs lite introduktionsböcker till olika akademiska fält (filosofi, sociologi, någon kulturvetenskap och naturvetenskap etc.), läs tidningar med pyttelite mer djupgående artiklar o prata snofsigt,


   
SvaraCitera

Öva på dina färdigheter på svenska om man skriver tydligt då uppfattats man som smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va dig själv först och främst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten: men jag vill bli mer "djup"

Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja följ dokumentärer inom vad du nu finner intressant. Jag är själv en ganska ytlig kille som tycker biceps är viktigare än hjärnan men även jag kollar mycket dokumentärer på TV4 fakta etc brukar oftast vara rätt intressanta grejer man får lära sig. Ge det ett försök


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten: Tv-serier (typ gossip girl, pretty little liar, 90210, family guy, simpsons, how i meet your mother)

Träna (jogga, jympa, styrketräning)

Slösurfa på nätet.

byt ut detta


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Lyssna på P3-dokmentärer, lyssna P1 när du hemma/lagar mat/städar, ha DN som startsida, läs allt du kommer över. Titta på samhällsprogram och debatter. Lyssna på podcasts, typ Alex och Sigge, de är tramsiga varvat med mycket djupa och seriösa. När du undrar över något, om det så är hur något funkar eller vad ett ord betyder, googla det! Jag googlar allt jag undrar över och släpper det oftast inte förrän jag fått svar! Eller läs en kurs inom något intressant ämne.

Detta är väl för att bli mer allmänbildad, om du vill bli mer intressant så får du väl nischa dig inom något intressant ämne.. men jag tycker i alla fall att allmänbildning är attraktivt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadu. Jag antar att du vill detta pga att du vill skaffa en tjej. Men det är svårt om du inte har "bra" personlighet enligt samhällets normer.

För vissa tjejer spelar det ingen roll om dom själva inte är lika "lyckade" på något som deras pojkvänner. Dom har krav ändå. 

En tjej som jobbar på Ica kan ändå bara vilja dejta höginkomsttagare. 
En tjej som väger 100 pannor på 160cm kan ändå bara vilja ha vältränade killar. 
En tjej som är osocial kan ändå vilja ha en social pojkvän. 

Det är deras marknad och dom vill ofta ha en kille som är "bättre" än dom. Som i exemplen ovan. Om du trots allt hittar en kille som är "sämre" än sin flickvän på alla nivåer (kan räcka med en) kommer omgivningen ändå prata om att dom inte förstår "vad Anna ser hos Jocke".

Så haka inte upp dig på att bruden som "dumpade" dig inte var mycket bättre själv


   
SvaraCitera