Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att förstå!


kiver
Ämnesstartare

Tja!

För cirka ett halvår sedan så var jag på fest hemma hos en kompis och där ser jag en tjej som gör mig helt "wow" skitsnygg med andra ord. Jag är vanligtis ganska blyg och är inte den som har lätt att prata med tjejer, men den här gången så bestämmer jag mig för att jag måste gå och prata med henn. Jag och står och velar och i säkert en timme och när jag till slut samlat mod och ska gå fram till henne så märker jag att hon är på väg och ska prata med mig. Jag blir helt knäsvag och jag undrar varför hon skulle vilja snacka med mig. Vi står och snackar ett bra tag och jag märker att hon är jättetrevlig och extremt lätt att prata med.

Några dagar efter festen så letar jag upp henne på facebook och jag skriver till henne. Hon svarar lika trevligt som hon var när vi träffades på festen. Vi bestämmer att vi ska träffas så jag åker hem till henne och allt går jättebra.

Nu har vi träffats sedan dess men inget har varit officiellt eller vad man ska säga. Allt har fungerat som att vi varit tillsammans vi pratar om ALLT, vi träffar inga andra, vi har sex osv.

Nu har jag den senast tiden börjat ta upp att jag vill att saker och ting ska bli officiellt. Jag trodde inte det skulle bli några problem för vi säger ju liksom "jag älskar dig" till varandra.

Typ såhär löd diskussionen när jag tog upp det A=jag E=hon
E: Jag älskar dig men jag vet inte.
A: Vad är det du inte vet?
E: Du är för bra för mig.
A: Det är jag verkligen inte.
E: Jo, jag kommer bara att såra dig.
A: Vadå? att du kommer ligga med någon annan eller hur menar du.
E: Nej, det skulle jag aldrig göra men jag vet bara att jag kommer att såra dig på något sätt för sån är jag.

Och typ såhär låter det fram och tillbaka fast lite mer kännslosamt.

För att förtydliga så har hon väldigt låga tankar om sig själv och hon tycker hela tiden att hon är konstig och bara gör folk illa. Hon säger också att hon aldrig någonsin kommer att kunna ha ett riktigt förhållande med någon för att hon tror att hon bara kommer såra alla hela tiden.

ber om ursäkt för att jag skrev om för att det blev en bok men jag var tvungen att få med hur jag känner för den här tjejen.

Skulle gärna vilja höra era analyser och vad ni tycker jag ska ta mig till, för eftersom jag verkligen älskar den här tjejen så vill jag verkligen inte förlora henne, vilket det känns som att jag håller på att göra.

Jag är 18 och hon är 16 år. om det spelar nån roll.


   
Citera
höna

ge henne tid och stötta henne bara så tror jag att de ordnar sig skulle vara mitt tips iallafall

mvh relationsexperten som inte är det


   
SvaraCitera

var en god vän


   
SvaraCitera

höna:

mvh relationsexperten som inte är det

[bigsmile]


   
SvaraCitera

aa om hon inte känner sig mogen eller bra nog så gör hon ju inte det, ni har ju något som är precis som ett förhållande ända grejen är väl att det inte är officiellt o det är väl inte så viktigt, låt det va och var där för henne


   
SvaraCitera

Hon kanske bara känner sig ung? Inte mogen liksom? Så som det låter på dig har ni blivit såpass seriösa att hon ändå skulle kunna såra dig.

Men är titeln så viktig då? Är inte det viktiga att du har henne och ni har kärleken ihop? Om hon ändå inte tänker vara otrogen mot dig (vilket betyder att ni uppenbarligen haft den typen av diskussioner där ni satt upp "regler") vad spelar det för roll att du ska kunna kalla henne flickvän?


   
SvaraCitera
kiver
Ämnesstartare

Nu har det gått ett tag sen jag startade den här tråden och mycket har hunnit hända på ganska kort tid.

Jag vill passa på att tacka för alla svar jag fått även fast det inte löst sig som jag tänkt mig.

Det började med att vi slutade träffas i en vecka och vi hade ingen kontakt överhuvudtaget. Kan ärlig säga att det var den absolut värsta veckan i mitt liv... vid det tillfället!

Sen bestämde jag mig för att ringa upp henne och vi träffades och pratade och bestämde oss för att ta upp kontakten igen men som vänner.

Vi träffades dagen efter och gick ut och käkade och sen slutade det med att vi låg med varandra.

Dagen efter så åkte hon iväg med sin familj och vi har pratat med varandra på telefon varje dag men båda har märkt att det inte är som innan och jag tror båda förstod att det inte skulle funka att vara vänner.

Så jag ringde henne idag för att prata med henne om det som händer! jag sa att jag skulle nöja mig med det vi hade innan och att "titeln" flickvän/pojkvän inte var viktig längre och att det ända jag brydde mig om var att få vara med henne. Men hon hade bestämt sig för att det nu är vänner eller inget som gäller och efter en stunds betänketid som var det så att jag älskar henne för mycket för att bara vara vän med henne.

Efter samtalet bröt jag ihop fullständigt! tårarna bara sprutade och jag bara skrek och jag vände upp och ner på hela mitt rum. Jag har fortfarande svårt att greppa att hon är borta ur mitt liv med tanke på att hon har varit allt jag brytt mig om i snart ett halvår.

Jag mår pissdåligt nu och känner att jag inte har något i livet att leva för, för det har jag typ inte. Min mamma försökte trösta mig och säga att jag kommer hitta någon ny på nolltid.

Men så är det inte! jag tvivlar på att jag någonsin kommer hitta någon ny. Jag tycker det var ett under att det gick så pass långt som det gjorde med den här tjejen. Jag har inget som tilltalar! jag är inte speciellt snygg, jag är knappast bra på att snacka, jag är ganska rolig men inte inför tjejer som jag inte känner, och det här var typ den enda tjejen i hela världen som jag kände eftersom jag aldrig haft något intresse för att ha tjejkompisar då jag tyckt att de saknar syfte.

Jag vet inte heller hur jag skulle ta det att se den här tjejen med en ny kille, för jag vet att killarna kommer flockas för hon är helt underbar på alla sätt och vis. Och eftersom jag har en ganska våldsam bakgrund och blivit polisanmäld för både misshandel och våldsamtupplop i samband med fotbollsmatcher så kan det säkert bli så att jag ballar ur totalt.

Ska också säga att jag har så mycket att tacka den här tjejen för också! Innan jag träffade henne så var våld och visa mig hård det ända sättet att kompensera att jag vart väldigt blyg och aldrig haft någon tjej på riktigt och hon hjälpte mig att förstå att det finns så mycket annat att leva för och jag har tagit mig ur många våldsamheter tack vare henne.

förmodligen tidernas sämsta inlägg men jag är helt förkrossad över att förlorat den här tjejen(som vart allt för mig) från mitt liv så jag behöver bara tips för att jag ska klara av det här.


   
SvaraCitera
njsbo

kiver:

text

Vill inte verka "klyschig", men tro mig, det finns miljoner tjejer i världen. Det kommer bli bättre mannen, snart kommer det kännas bättre. Så brukar jag tänka iaf och det brukar stämma.


   
SvaraCitera

När jag läser detta låter det som mitt ex och mitts förhållande typ :/


   
SvaraCitera
höna

jobbigt. men all good things come to an and och så äre bah. de blir bättre!!


   
SvaraCitera

höna:

mvh relationsexperten som inte är det

*kitty jutbring


   
SvaraCitera
kiver
Ämnesstartare

Tack, men jag tror fan inte det blir bättre! Jag var deppig över att aldrig haft någon redan innan jag träffade den här tjejen. Jag saknar henne så jävla mycket redan och allt känns jättejobbigt.

En annan sak som gör mig deppig är samma sak som innan jag träffade henne, att jag inte kommer att hitta en ny! Jag får ganska ofta höra av vänner och familj att jag ser bra ut, men jag kan verkligen inte se vad dem menar! Hade jag sett bra ut hade jag förmodligen redan haft ett X antal tjejer/flickvänner men så är det knappast. Känns som att jag är osynlig för tjejer och att när jag märker att nägon tittar på mig så är det för att dem tycker jag ser konstig ut. Och jag är som sagt inte någon supercharmör heller, jag är kass på att prata med tjejer som jag inte känner.

Liksom jag tycker det är ett mirakel att ens den här tjejen pratade med mig, hon är för bra för mig på alla sätt! Hon är snyggare än mig, hon är mer socialt kompetent osv.

Jag känner verkligen att jag inte har något att leva för! Jag kommer inte ta livet att mig för det är jag för feg för, vilket är bra. Men jag känner att jag skiter i allt och jag bryr mig inte om något. Jag känner att jag skulle kunna råna en bank och åka in på kåken för där har jag lika lite att bry mig om som jag har utanför murarna. Skulle jag lyckas så kanske någon skulle älska pengarna.

Men aja det ända jag vill är att vara med den här tjejen men eftersom det inte värkar gå så vill jag i alla fall göra ett försök att komma över henne. Jag vill såklart hitta någon ny men det känns inte särskilt realistiskt så jag skiter nog i det.


   
SvaraCitera

kiver:

jag inte kommer att hitta en ny!

Det är klart att du kommer hitta någon ny 🙂 Det tar bara lite längre tid för dig <33

kiver:

hade jag förmodligen redan haft ett X antal tjejer/flickvänner

Det spelar ingen roll om du skulle ha haft ett X antal tjejer/flickvänner redan. Det som räknas är att du hittar EN tjej du verkligen tycker om och som du verkligen kommer älska, inte 1000 tjejer 🙂

kiver:

nägon tittar på mig så är det för att dem tycker jag ser konstig ut.

Hur vet du det? 🙂 har du frågat dom?
det tjejer brukar göra när dom är intresserade av någon kille är att kolla i smyg på denna kille, så det kan betyda att dom gillar dig 😉

kiver:

hon är för bra för mig på alla sätt!

Kan du inte istället varit för bra för henne? 🙂
Du får inte tänka på att hon är för bra för dig. Tycker du om henne så satsa på henne! 🙂

kiver:

jag känner att jag skiter i allt och jag bryr mig inte om något. Jag känner att jag skulle kunna råna en bank och åka in på kåken för där har jag lika lite att bry mig om som jag har utanför murarna. Skulle jag lyckas så kanske någon skulle älska pengarna.

Så kände jag också när jag gjorde slut med mitt ex, jag varken åt eller sov eller gick i skolan. Allt för mig var dött.
Men nu har jag gått vidare och mår mycket bättre 🙂 Gör det du också så ska du se att det finns en annan fin tjej för dig där ute någonstans <3

kiver:

göra ett försök att komma över henne. Jag vill såklart hitta någon ny men det känns inte särskilt realistiskt så jag skiter nog i det.

Det är bra att du försöker komma över henne 🙂
Hitta på saker som att göra något med dina vänner eller familj eller åk och bada med någon. Då kommer du inte kunna tänka på henne när du har för roligt med dom andra 🙂
Och jo, du kommer hitta någon annan så småningom, ha inte för bråttom utan njut av singellivet så länge du kan för om du har för bråttom så kan du hamna i fel förhållande och då mår du bara dåligt istället.


   
SvaraCitera
kiver
Ämnesstartare

Anonymia08:

text

Tack så mycket, du verkar vara en oerhört vänlig människa 🙂 men liksom, tre dagar har gått och jag känner att allt är lika illa som det var innan om inte värre.


   
SvaraCitera

kiver:

tre dagar har gått och jag känner att allt är lika illa som det var innan om inte värre.

jag antar att du älskade denna tjej väldigt mycket och då är det så att känslor försvinner inte bara efter 3 dagar.
Det kommer nog ta tid att komma över henne, men sitt inte ensam hemma och tänk på henne. Var mycket med dina vänner och familj och ha kul 🙂

Ba och skicka pm till mig om du vill 🙂


   
SvaraCitera