Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att skriva!


Ämnesstartare

Jag ska skriva en berättelse men kommer inte på något att skriva om... Någon som har ngn ideé? Snälla behöver hjälp![tard]


   
Citera

Nördarnas hämnd, en science fiction med silikonbröst.


   
SvaraCitera

Tid.


   
SvaraCitera

sorg, vampyrer, kärlek, fantasy?


   
SvaraCitera

Qimu:

Jag ska skriva en berättelse men kommer inte på något att skriva om...

Oj konstig utgångspunkt.

För mig var det snarare att jag har en idé som jag brinner för men problemet var att jag inte är författare, men det löste sig ändå.

Det är ju lite svårt om du ska skriva för att skriva istället för att du har en idé. Min berättelse grundar sig i en dröm jag hade.
Lägg dig och sov, hoppas på det bästa [y]


   
SvaraCitera

Skriv om något du tror folk vill läsa om.


   
SvaraCitera

Skriv sånt som du själv velat läsa


   
SvaraCitera

Vi fick göra en rätt rolig grej i ettan på gymnasiet. Uppgiften var att skriva en kort historia om ett livlöst föremål, så som om det hade liv. Jag skrev om en rostig cykel som alla åkte runt på. Den kände sig slampig. [party]


   
SvaraCitera

Använd saker du ser vardagligen så som dom är, eller vrid dem till saker de egentligen inte är men som de är i din fantasi. Sätt inga gränser. Exempel en växt, fullmåne(vilket ger mig mycket inspiration), natt, skuggan under ett träd, ett beteende på djur eller människan, en låt eller få idéer utav en film eller bok. Anything.[bigcheers]


   
SvaraCitera

skapa en värld i din hjärna sen få ner den på papper


   
SvaraCitera

Lägg dig och sov. Då kommer man alltid på nått [smile]


   
SvaraCitera

Skriv om en uteliggare som somnar på en parkbänk och vaknar upp i en annan värld, där han blir hyllad som en gud!


   
SvaraCitera