Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig! - berätta vad ni gör då det inte är skola/jobb eller har något inplanerat med vänner


Ämnesstartare

Sedan jag bestämt mig för att sluta svälta mig och äta normalt så har jag också förstått att jag overall måste LEVA normalt också. Jag har helt enkelt glömt bort hur man gör och vill inte sluta mina dagar med att sitta ensam för då fylls mitt huvud med manipulativa tankar. Så tell me! De dagar då ni inte är i skolan, jobbar eller har något "speciellt" inplanerat med en vän eller så (de få jag har är ofta bortresta, extremt avundsjuk, ja), helt enkelt hamnar med en dag där ni faktiskt inte vet vad ni ska göra - vad gör ni då? Är det normalt att bara sitta framför datorn, sitta och titta på en film helt själv och sen titta på en till, helt enkelt dega en hel dag hemma utan att ha gått ut? Visa mig, snälla! Berätta hur normala, friska ungdomar njuter av livet!


   
Citera
Ämnesstartare

Brukar sitta å spela [party] Bra grej att fokusera tankarna på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelar på mitt wii, leker med J och/eller A, chattar med boondoggle och slösurfar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är inte normalt att vara ensam, någonsin. Man måste alltid ha någon hos sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sover, åker fram och tillbaka mellan random vald station, fotograferar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

datorn[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter nästan alltid här. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitta hemma ensam i en dag? Ibland tar jag en hel vecka och bara kollar igenom serier,spelar spel,tränar och gör precis vad jag vill helt själv. Du måste inte ha andra människor som bekräftar din existens hela tiden. 🙂 Ta det inte som en förolämpning, jag tänker bara att när självkänslan fått ett par smällar för mycket så är det lätt hänt att man helt enkelt känner som om man tappat sitt egna värde, och enbart har en mening när man är i ett större sammanhang.

Du är fullt normal. Det är normalt att ha eller ha haft problem, det är normalt att vara ensam ibland. Människor är sällan öppna med de negativa aspekterna av sina liv.. Man lägger upp bilder från senaste festen man varit på, man berättar om något häftigt. Ingen lägger upp bilder på när de städar en sunkig lägenhet med en mobil som inte pipit på 10 dagar.. men även de som verkar ha allt kan sakna mycket när ingen ser.

Om tv och film är för passivt kan du ju ta och köpa ett instrument eller ta upp en annan hobby. Fullt normalt att göra mest ingenting en dag eller tre! Lycka till med allt. [y]


   
SvaraCitera

Lyssnar mest på musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slösurfar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är upp till var och en att utforska vad man gillar. Jag spelar tex. MW2, LoL och WoW. Det lättaste är nog att hitta ett spel man gillar, men det är också mest "riskfyllt", att man fastnar i det o sen inte vill göra nåt annat.

När det sen är vår och sommar så spelar jag fortfarande, men då blir det också en hel del MC-körning.

Schism:

slösurfar

Händer också. Kollar på blocket eller best of blocket[bigsmile][y]

Har funderat på ett instrument också... funderade på gitarr först, men det är för bökigt (jag "bor" på jobbet hälften av min tid), så jag ska nog testa munspel istället. Verkar mycket svårare, men mycket grymmare när man väl får ett grepp om det, så nåt instrument är ett annat tips. Man behöver ju inte gå nån kurs, allt finns ju på nätet nuförtiden[smile]

Eller någon utomhus-aktivitet? Fotografera kanske? Börja med nån simpel kamera o är det kul så får du tigga till dig en systemkamera, alla har ju systemkamera nuförtiden. Finns en del att göra där också. Jag är som så att har jag kameran o den kommer upp ur väskan tar jag bilder på precis allt, hur onödigt det än är. Sen kommer man hem o så sorterar man vad som bara är skräp som man kan ta bort o sånt man vill behålla, kanske rent av ha på papper. Är du tillräckligt kreativ och intresserad kanske du tom. kan försöka att sälja bilder?

Nu har du några exempel, det är som sagt upp till var och en att ta reda på vad som är kul att göra[y]


   
SvaraCitera

Jag brukar hänga på um samtidigt som jag tittar på teve och smsar.
Dampbarn - javisst.


   
SvaraCitera