Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig bli författare 🙂


Ämnesstartare

Hej.
Mitt namn är Martin och jag har hela mitt liv velat bli författare. Jag håller på med en bok som jag faktiskt är riktigt nöjd med och skulle gärna vilja få publicerad. Men det är ju inte det lättaste 😉 Är det någon här som känner någon på ett bokförlag eller känner till något som kan hjälpa mig på vägen och lägga ett gott ord för mig?

Tacksam för alla hjälp! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Lägg ut ett kapitel här [zzz]


   
SvaraCitera

Följ den skentrevliges råd.


   
SvaraCitera

Skriv. [y]


   
SvaraCitera

ingeny:

Skriv.

Fan va smart du är[surprised]


   
SvaraCitera

PictureTheDay:

Är det någon här som känner någon på ett bokförlag eller känner till något som kan hjälpa mig på vägen och lägga ett gott ord för mig?

aa ge ett gott ord till en random människa som säger att han vill bli publicerad [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv färdigt, skicka boken till en jävla massa bokförlag.

http://www.bokutgivning.se/

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=bokf%C3%B6rlag&meta=&rlz=1R2ADRA_svSE347...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vore dum i skallen om jag la ut boken här. Då kan vem som helst kopiera den 😉


   
SvaraCitera

PictureTheDay:

Jag vore dum i skallen om jag la ut boken här. Då kan vem som helst kopiera den 😉

Ett kapitel ≠ en bok.


   
SvaraCitera

PictureTheDay:

Jag vore dum i skallen om jag la ut boken här. Då kan vem som helst kopiera den 😉

Asså bara ett kapitel[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.
Btw. Euro - är hans hund 😉
Ingen redigerad verasion men ja.

8.

Erik vaknade av att Euro gnällde – han ville ut ur Eriks sovrum. Erik släppte ut honom och Euro försvann. Han kom och tänka på att han lovat sin mamma att ha uppsyn på Euro så han inte skadar på sig på något sätt. Erik hittade Euro vid tvättmaskinen. Den var igång och Euro måste tyckt den var trygg med tanke på att den gav ifrån sig ljud. Erik log över att ha en egen tvättmaskin i en lägenhet – det var det bästa med denna lägenheten. Han tog en extra madrassen i tvättrummet och la sig ner vid Euro där han senare somnade.

En svart skepnad gick in igenom ytterdörren till familjen Johanssons lägenhet. Skepnaden hade lyckats öppna dörren på efter tio minuters försök. Skepnaden gick upp i hallen med en kniv i högra handen. Han gick tyst och lugnt upp för trappan till andra våningen där sovrummen var. Ett bultande ljud kom ifrån tvättmaskinen vid badrummet. Bredvid badrummet låg det första sovrummet. Skepnaden öppnade sakta dörren och märkte att det var föräldrarnas sovrum och det var ingen där. Skepnaden såg det andra rummet bredvid. Han öppnade sakta dörren till samma rum. Det var Eriks rum, men det var ingen i sängen.

Erik vaknade av att någon gick i utanför tvättstugan. Han kollade på klockan – hon var bara kvart över två. Hans föräldrar skulle först komma dagen efter klockan elva. Hade något gått fel? Euro morrade bredvid honom och Erik gick med sakta steg till dörren. Han kollade ut igenom nyckelhålet men såg ingenting. Blicken stannade där tills han såg en svart skepnad gå förbi. Erik frös till av skräck. Det var någon i huset. Det var inte hans föräldrar – dem hade tänt. Han hade ingen mobil på sig så han kunde inte ringa polisen eller hans föräldrar. Han hörde hur någon gick ner för trappan sakta och ett lugn steg Erik.

Mannen förstod att ingen var hemma. Alla var borta och han hade kommit fel dag. Han skulle avvakta någon dag och sedan komma tillbaka igen. Med lugna steg öppnade han ytterdörren och gick ut ur lägenheten.

Erik hörde hur ytterdörren stängdes på undervåningen. Med en hand på hjärtat sprang han upp och hämtade sin iPhone. Han ringde Lukas.

”Lukas Williams” sa en trött röst.
”Det är Erik Johansson.”
”Vad är det?” sa Lukas surt.
”Han var här.”
”Va?”
”Han var här precis.”
”Skojar du?”
”Han var här för att mörda mig – jag är säker.”
”Jag kan inte komma nu” sa Lukas. ”Men kommer han komma tillbaka?”
”Nej” sa Erik. ”Jag tror inte det.”
”Lås dörren, med dragkedja också. Hämta en kniv och en telefon och somna inte. Var på din vakt.”
”Jag tror aldrig jag kan somna igen” suckade Erik.
”Jag hör av mig imorgon.”
Erik la på och satte sig upp på madrassen. Blicken gled på Euro som skakade under honom. Erik log – Euro hade räddat livet på honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.
Btw. Euro - är hans hund 😉
Ingen redigerad verasion men ja.

8.

Erik vaknade av att Euro gnällde – han ville ut ur Eriks sovrum. Erik släppte ut honom och Euro försvann. Han kom och tänka på att han lovat sin mamma att ha uppsyn på Euro så han inte skadar på sig på något sätt. Erik hittade Euro vid tvättmaskinen. Den var igång och Euro måste tyckt den var trygg med tanke på att den gav ifrån sig ljud. Erik log över att ha en egen tvättmaskin i en lägenhet – det var det bästa med denna lägenheten. Han tog en extra madrassen i tvättrummet och la sig ner vid Euro där han senare somnade.

En svart skepnad gick in igenom ytterdörren till familjen Johanssons lägenhet. Skepnaden hade lyckats öppna dörren på efter tio minuters försök. Skepnaden gick upp i hallen med en kniv i högra handen. Han gick tyst och lugnt upp för trappan till andra våningen där sovrummen var. Ett bultande ljud kom ifrån tvättmaskinen vid badrummet. Bredvid badrummet låg det första sovrummet. Skepnaden öppnade sakta dörren och märkte att det var föräldrarnas sovrum och det var ingen där. Skepnaden såg det andra rummet bredvid. Han öppnade sakta dörren till samma rum. Det var Eriks rum, men det var ingen i sängen.

Erik vaknade av att någon gick i utanför tvättstugan. Han kollade på klockan – hon var bara kvart över två. Hans föräldrar skulle först komma dagen efter klockan elva. Hade något gått fel? Euro morrade bredvid honom och Erik gick med sakta steg till dörren. Han kollade ut igenom nyckelhålet men såg ingenting. Blicken stannade där tills han såg en svart skepnad gå förbi. Erik frös till av skräck. Det var någon i huset. Det var inte hans föräldrar – dem hade tänt. Han hade ingen mobil på sig så han kunde inte ringa polisen eller hans föräldrar. Han hörde hur någon gick ner för trappan sakta och ett lugn steg Erik.

Mannen förstod att ingen var hemma. Alla var borta och han hade kommit fel dag. Han skulle avvakta någon dag och sedan komma tillbaka igen. Med lugna steg öppnade han ytterdörren och gick ut ur lägenheten.

Erik hörde hur ytterdörren stängdes på undervåningen. Med en hand på hjärtat sprang han upp och hämtade sin iPhone. Han ringde Lukas.

”Lukas Williams” sa en trött röst.
”Det är Erik Johansson.”
”Vad är det?” sa Lukas surt.
”Han var här.”
”Va?”
”Han var här precis.”
”Skojar du?”
”Han var här för att mörda mig – jag är säker.”
”Jag kan inte komma nu” sa Lukas. ”Men kommer han komma tillbaka?”
”Nej” sa Erik. ”Jag tror inte det.”
”Lås dörren, med dragkedja också. Hämta en kniv och en telefon och somna inte. Var på din vakt.”
”Jag tror aldrig jag kan somna igen” suckade Erik.
”Jag hör av mig imorgon.”
Erik la på och satte sig upp på madrassen. Blicken gled på Euro som skakade under honom. Erik log – Euro hade räddat livet på honom.


   
SvaraCitera

Känns lite barnbok fast utan det positiva.. =/


   
SvaraCitera

Dekadent:

Känns lite barnbok fast utan det positiva.. =/

handlar ju om dig[smile]


   
SvaraCitera

Skriv klart innan du försöker få något publicerat.


   
SvaraCitera