Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig för fan soc är inblandad


Ämnesstartare

Jag har sakt till soc att min pappa slår mig men nu ångrar jag det

Vad ska jag göra dom var hit till min mamma och sa att jag har sakt till dom att jag blir slagen .

Kan jag sãga till dom att jag ljuger och vad händer då [sad]


   
Citera

Blir du slagen eller..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte att de bara kommer backa iväg om de fått konkret fakta på att du blir slagen.


   
SvaraCitera
oktan

Du får stå för vad du har sagt, du kanske lär dej något av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du ljög så berätta då det för soc meddetsamma,
men om din pappa slår dig så säg ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Få inte panik. Om du blir slagen så är detta det bästa som kan hända, det är väldigt modigt av dig att berätta i sådana fall!

Säg inte att du ljugit om du inte har det!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Varför kontakta soc om du ej vill ha soc inblandad?


   
SvaraCitera

tycker att din pappa ska söka hjälp


   
SvaraCitera
Åtta

pallo217:

Dem slår dig förmodligen för du stavar som en kratta.

Hur var det där med stenar och glashus?


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur var det där med stenar och glashus?

Bävrar och trähus.


   
SvaraCitera

Vet att något liknande hände min lillebror för flera år sedan.
Min far var väldigt berusad (pratar om att han knappt kunde stå och han spydde sedan i vardagsrummet). Han skulle sa sedan att han skulle gå och lägga sig men bara pinka först, så han ranglade bort till toan men halkade på vägen dit.

Medans han låg på golvet som en hjälplös sköldpadda och då satte morsan igång och flabba åt honom och kallade honom saker, vilket triggade honom och gjorde honom väldigt arg.

Han reste sig upp och morsan och farsan började tjaffsa som de alltid gör när de dricker.
Min lillebror kom ut från sitt rum för att se vad som var på gång mellan våra föräldrar. Han försökte sätta sig emellan de två eller något.
(Jag är inte säker på detaljerna då jag var på mitt rum när detta hände och har fått allt berättat i efterhand).

Men på något sätt eskalerade tjaffsandet och blev mer fysiskt och det är här någonstans som min lillebror åkte på en smäll, som förmodligen var riktad mot morsan, och han satte igång ett jävla liv.

Jag rusar upp från mitt rum när jag hörde lillebrorsans tjut och jag kommer sedan upp när lillebrorsan är i full gång med att ringa polisen. Farsan hade redan gått tillbaka till sitt rum.

Polisen kom och hämtade farsan från sitt rum och han fick spendera natten i fyllecell men släpptes dan där på.

När lillebrorsan lugnat ner och märkt att slaget inte var så illa, inte ens ett märke syntes, och han förstod att det var mest chocken som gjorde det så började han ångra hur långt det hade gått.

Han försökte ta bort anmälan som hade gjorts den aktuella kvällen till polisen, utan framgång.

Det slutade med en rättegång som kom först drygt ett år efter händelsen och farsan dömdes till samhällstjänst.

Min poäng av det hela är att hela händelsen ställde till det ganska mycket, som förvisso är bra om man behöver hjälp, men ställde till mer än den hjälpt för vår familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag blir inte slagen men jag sa det för jag har ett helvete i skolan

Jag trodde dom inte skulle ta mig på allvar om jag berättar omatt det är ett helvetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EHIK:

Nej jag blir inte slagen men jag sa det för jag har ett helvete i skolan

Jag trodde dom inte skulle ta mig på allvar om jag berättar omatt det är ett helvetet

Då ska du berätta sanningen på en gång. Och sedan ska du vara förbannat glad om din far kan kalla dig för sin son sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom tog inte på allvar om skolan så jag ljög om att min pappa slår mig.

Har lämnat meddelande att hon inte ska göra en polisanmälan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EHIK:

Har lämnat meddelande att hon inte ska göra en polisanmälan

Det räcker inte, soc kommer ändå göra en utredning om saken och kan säkert polisanmäla mot ditt tyckande, men det har jag inte superkoll på.
Ju tidigare du tar tillbaka det du sa, ju mer trovärdigt kommer det vara och ju mindre skit kommer du utsätta din familj för.


   
SvaraCitera