Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig hitta god öl!


Speltidning:

Tack för tipsen, jag är faktiskt lite osöker på om jag har druckit porter någon gång..

Porter och stout är ungefär samma sak, om inte samma sak, har glömt bort men har för mig att det var en petitess som skiljer dem åt.

Om du någon gång smakat Kilkenny eller Guiness har du smakar stout.

Speltidning:

Hade jag inte en aning om, trevligt att höra.

Du kan dessutom beställa i princip vad som helst, skulle gissa på att de åtminstone har 1000 olika ölsorter.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

1000 olika ölsorter

1417 hade de inne, man kan beställa mer därtill.


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

om du nånsin är i norge på en pub kom i håg att beställa 'en stor bärs' så får du det skoj du får inte säga öl, måste va bärs.

vadårå??

vem fan säger bärs när man beställer öl.......

"Hörru micke trixxaru upp en pilsner så vore d schuckert"


   
SvaraCitera

Drack den här för nån vecka sedan, den var ganska häftig [bigcheers]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Porter och stout är ungefär samma sak, om inte samma sak, har glömt bort men har för mig att det var en petitess som skiljer dem åt.Om du någon gång smakat Kilkenny eller Guiness har du smakar stout.Du kan dessutom beställa i princip vad som helst, skulle gissa på att de åtminstone har 1000 olika ölsorter.

Har faktiskt inte provat Guiness trots att dom flesta krogarna verkar ha det. Måste väl köpa någon porter då eftersom att jag antagligen inte har druckit det förut.


   
SvaraCitera

Isotop:

vadårå??

gör det så får du se, funkar bara i norge


   
SvaraCitera

Speltidning:

Måste väl köpa någon porter då eftersom att jag antagligen inte har druckit det förut.

ok, Carnegie är jävligt speciell så tror inte du kommer digga den första gången, men Fullers är ganska neutral ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ok, Carnegie är jävligt speciell så tror inte du kommer digga den första gången, men Fullers är ganska neutral ändå.

Kollade up Kilkenny's och den lät väl ganska god. Kan ju prova Fuller's också. Antar att du menar den vanliga Fuller's? Såg en massa olika.


   
SvaraCitera

Speltidning:

ga Fuller's?

London porter

Speltidning:

Kollade up Kilkenny's och den lät väl ganska god.

Det bästa är dock att köpa den ute, den är väldigt mycket bättre på tapp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det bästa är dock att köpa den ute, den är väldigt mycket bättre på tapp.

Jo det där känner jag igen, tycker samma sak med newcastle. Förstår inte riktigt varför det är så stor skillnad.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Förstår inte riktigt varför det är så stor skillnad.

När man tappar ex kilkenny är munstycket trångt vilket slår sönder kolsyran så den blir lenare.


   
SvaraCitera

San miguel.

..fast den kanske inte är så mycket smak i, jag är ingen ölexpert men den är god [bigcheers]


   
SvaraCitera

Vilket bolag hade du tänkt gå till? Kan kolla vad de har inne och se vad som är bra.

elegi:

San miguel.

Trams.


   
SvaraCitera

Porter eller stout kan du testa om du gillar mörka öler, de är dock rätt mycket mörkare än de du sagt att du gillar. Men det skadar ju inte att testa!

Annars låter det som att det är ales du ska hålla dig till. Kika på brown ales - t.ex. Brooklyn Brown Ale och Samuel Smith's Nut Brown Ale. Killkenny, som redan är nämnts, gillar du säkert också. Den är lätt att få tag på och inte så värst knepig smakmässigt.

Dan_the_ironman:

Om du någon gång smakat Kilkenny eller Guiness har du smakar stout.

Killkenny är då inte en stout, det är en ale.


   
SvaraCitera

Capture:

Killkenny är då inte en stout, det är en ale.

Oj då [blush] Har alltid antagit att det är en stout iom att murphys faller in där [blush]

Capture:

Samuel Smith's Nut Brown Ale

åguu smakade deras summer ale, det värsta jag druckit i hela mitt liv, till och med värre än björnebryggd!


   
SvaraCitera