Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig med att skaffa en hund..!!


framtidskon:

du får ändå inte lämna hunden i två omgångar så tätt inpå varandra, det är stressande och plågsamt för hunden

det visste inte jag [surprised] och ändå är det så vanligt att folk gör så, går hem på lunchen o går ut med vovven


   
SvaraCitera

Fingerprints:

det visste inte jag

jordbruksverkets föreskrifter som kompletterar gällande lagstiftning säger att en hund inte ska lämnas mer än 4 timmar. Hennes hund kommer ju vara ensam mer än så, och jag håller med om att fyra timmar är ett rimligt maximum på hur länge en hund ska behöva vara ensam hemma.

Att det inte är lämpligt att lämna hunden två gånger tätt inpå varandra samma dag är min egen åsikt. Vi kanske tänker oss att hunden mår bättre av detta än att lämnas helt själv, men ur hundens perspektiv så spenderar den inte en timme mindre ensam - den blir lämnad två gånger. lunchtimmen kan för hunden bli otroligt stressande och ångestladdad. Vissa hundar klarar så klart av det, men det är i regel olämpligt.

Vanligt folk gör allt möjligt dumt mot sina djur. Det är för vanligt att heltidsarbetare lämnar sina hundar ensamma istället för hundvakt/hunddagis, deras enda alternativ är ju att gå hem under lunchen så att de inte får en nedpissad lägenhet istället. Såna människor har olyckliga hundar.


   
SvaraCitera

framtidskon:

jordbruksverkets föreskrifter som kompletterar gällande lagstiftning säger att en hund inte ska lämnas mer än 4 timmar. Hennes hund kommer ju vara ensam mer än så, och jag håller med om att fyra timmar är ett rimligt maximum på hur länge en hund ska behöva vara ensam hemma.

jaha, förstår inte varför du berättar det för mig? inte som jag har sagt emot dig kring detta eller något annat. Funderade bara kring hur det kan vara så vanligt att folk trots detta kör, gå hem på luncen-dealen.
Nu blev jag irriterad [bigsmile]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

jaha, förstår inte varför du berättar det för mig?

:S för att du sa att du inte visste jag var inte alls inställd på någon slags föreläsning for dummies mot dig så varför uppfattar du det så va?

nu blir jag irriterad


   
SvaraCitera

skoja jag blev inte så irriterad.


   
SvaraCitera
Lounge

pms viktigpetters i denna tråd 😛


   
SvaraCitera
Lounge

dryper om d


   
SvaraCitera

Lounge:

pms viktigpetters i denna tråd 😛

[sad]


   
SvaraCitera

framtidskon:

S för att du sa att du inte visste jag var inte alls inställd på någon slags föreläsning for dummies mot dig så varför uppfattar du det så va?

fast så höll du det ändå!!

framtidskon:

skoja jag blev inte så irriterad.

nä, inte jag heller egentligen


   
SvaraCitera

Fingerprints:

fast så höll du det ändå!!

det va inte meningen


   
SvaraCitera