Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig med att tvätta kläder!


Ämnesstartare

Jag har flera kläder som bör tvättas för hand. Och det är då kjolar, klänningar, trosor m.m som är av spets eller annat ömtåligt. Har chansat lite med endel och kört i tvättmaskin ändå, när kläderna är i en tvättpåse och på låg temperatur. Och det har funkat 😛

Men vågar inte göra det med min nya finaste älsklingsklänning, den var dyr, jag är snål och vill självklart inte förstöra den.
Såå hur tvättar man för hand egentligen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Många tvättmaskiner har ett handtvättningprogram.

Men när man tvättar för hand har man vatten som är något varmare än ens kroppstemperatur. Med tvättmedel i offcourse. Sen är det bara att knåda tyget läänge och noggrant i vattnet. Mycket under armarna där det brukar finnas mest svett.

Sen sköljer du plagget i rent vatten och sen får det torka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Såå hur tvättar man för hand egentligen?

[confused]
Häll upp varmt vatten i valfritt kärl, häll i lite tvättmedel. Sen tar du klänningen och kramar den lite i vattnet så att det liksom tränger igenom tyget. Sen kan du låta det ligga ett tag och sen sköljer du ur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl speciellt tvättmedel för handtvätt. Kanske man tvättar i en balja eller nåt, och vattnet ska nog inte vara varmare än 30 grader.

Var köper man sånna där tvättpåsar? Typ letat i flera år [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Häll upp varmt vatten i valfritt kärl, häll i lite tvättmedel.

Okej. Det var kanske inte mer komplicerat än så då ^^ Men tack för hjälpen iallafall! [smile]

Gunvald:

Var köper man sånna där tvättpåsar?

Har en från Lindex, fast vet inte om det finns där nu. Annars går ett vanligt vitt örngott bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Okej. Det var kanske inte mer komplicerat än så då ^^ Men tack för hjälpen iallafall! [smile]

varsågod och lycka till ;D


   
SvaraCitera

Kör på 30, lär inte hända något ändå. beror iofs på materialet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kör på 30, lär inte hända något ändå. beror iofs på materialet.

Är vanligt tygigt tyg. Fast mycket spets också^^ Men jag provar på 30 eller balja med vatten! Blir nog super.


   
SvaraCitera

tame:

Är vanligt tygigt tyg. Fast mycket spets också^^ Men jag provar på 30 eller balja med vatten! Blir nog super.

Då ska nog inte vara några problem med att köra det på 30.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Har en från Lindex, fast vet inte om det finns där nu.

Okej, får kolla där [smile]

tame:

Annars går ett vanligt vitt örngott bra!

Ska man sy fast dragkedja på det då? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Ska man sy fast dragkedja på det då?

Jag brukar krulla ihop det på toppen, och sen sätta fast en ful tofs så att det inte åker upp! awesome [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

Jag brukar krulla ihop det på toppen, och sen sätta fast en ful tofs så att det inte åker upp! awesome [smile]

Okej! [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Var köper man sånna där tvättpåsar?

Coop. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Coop. [y]

Ska kolla där[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera