Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig, min kompis mobbas på sms vad ska jag göra??!


Ämnesstartare

Min kompis sa till mig att hon mådde dåligt och så frågade jag vad det var och hon sa att hon hade fått elaka kik-meddelande. Jag trodde inte att det var så allvarligt men sen visade det säg att hon typ hade skrivit hann min kompis borde ta livet av sig och att världen skulle vara bättre då för att hon var så ful att man knappt kunde titta på henne. Min vän vägrar säga vem det var som skrev det och personligen vill jag bara slå ihjäl den skyldige.. Jag tycker att  hon borde polisanmäla men jag vet inte. Vad ska jag göra? Jag vill ju veta vem som skrev det och få henne att sluta! HJÄLP MIG!!


   
Citera
Ämnesetiketter

Lol, detta är knappast mobbing.. Jävla tjafs, säg åt din kompis att inte bry sig bara. Uppenbarligen har hon med en avundsjuk människa att göra. 


   
SvaraCitera

be din vän att sluta svara om hon gör det, till att börja med.


   
SvaraCitera

S3ON:

Lol, detta är knappast mobbing.. Jävla tjafs, säg åt din kompis att inte bry sig bara. Uppenbarligen har hon med en avundsjuk människa att göra. 

Är du dum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Lol, detta är knappast mobbing.. Jävla tjafs, säg åt din kompis att inte bry sig bara. Uppenbarligen har hon med en avundsjuk människa att göra. 

Vadå knappast mobbning?! Hon säger att hon borde ta livet av sig!! Skulle inte du bli sårad om nån sa så till dig?


   
SvaraCitera

Be honom ej svara+blockera personen om det går.


   
SvaraCitera

Xisco:
Är du dum?

Uppenbarligen? Skeptisk

lydiadaahl :

Vadå knappast mobbning?! Hon säger att hon borde ta livet av sig!! Skulle inte du bli sårad om nån sa så till dig?

Mm mobbning är typ när flera håller på mot en enskild som i de flesta fall inte har någon på sin sida så att säga.. I detta fallet är det ju snarare en som håller på mot en annan, och den andre har ju folk på sin sida (du) osv..  


   
SvaraCitera

Fingerprints:

be din vän att sluta svara om hon gör det, till att börja med.

+10


   
SvaraCitera

S3ON:
Uppenbarligen? Skeptisk
Mm mobbning är typ när flera håller på mot en enskild som i de flesta fall inte har någon på sin sida så att säga.. I detta fallet är det ju snarare en som håller på mot en annan, och den andre har ju folk på sin sida (du) osv..  

behöver väl inte alls vara flera personer? Tog till och med fram min skolbok nu. Universitetet definierade mobbning som en form utav kränkning som ger någon obehag, en upprepande negativ handling som någon tillfogar med avsikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Uppenbarligen? Skeptisk
Mm mobbning är typ när flera håller på mot en enskild som i de flesta fall inte har någon på sin sida så att säga.. I detta fallet är det ju snarare en som håller på mot en annan, och den andre har ju folk på sin sida (du) osv..  

Det är lika mycket mobbning om en håller på som om flera. Även om hon har folk på sin är det inte okej att säga så!! Hon blir ju ledsen!


   
SvaraCitera

Fingerprints:
behöver väl inte alls vara flera personer? Tog till och med fram min skolbok nu. Universitetet definierade mobbning som en form utav kränkning som ger någon obehag, en upprepande negativ handling som någon tillfogar med avsikt. 

Är ej beredd att hålla med universitetet riktigt.. Det som TS beskriver faller givetvis under kategorin "misshandel" och "kränkning" i min bok, men sedan i "övrig kränkning". Söt

lydiadaahl :

Det är lika mycket mobbning om en håller på som om flera. Även om hon har folk på sin är det inte okej att säga så!! Hon blir ju ledsen!

Jag håller inte riktigt med. Ledsen Det ska vara relativt lätt att beskriva misshandel med mobbning, alla former utav kränkningar kan inte placeras i den kategorin.. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Uppenbarligen? Skeptisk
Mm mobbning är typ när flera håller på mot en enskild som i de flesta fall inte har någon på sin sida så att säga.. I detta fallet är det ju snarare en som håller på mot en annan, och den andre har ju folk på sin sida (du) osv..  

Nej, det behöver inte vara flera...


   
SvaraCitera

Xisco:

Nej, det behöver inte vara flera...

Jag tycker det, det står i min bok. Er bok behöver fler underkategorier, all form av kränkning är inte synonymt med mobbning. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Jag tycker det, det står i min bok. Er bok behöver fler underkategorier, all form av kränkning är inte synonymt med mobbning. 

Rullar ögonen
Sluta spela dum


   
SvaraCitera

S3ON:
Är ej beredd att hålla med universitetet riktigt.. Det som TS beskriver faller givetvis under kategorin "misshandel" och "kränkning" i min bok, men sedan i "övrig kränkning". Söt

Jag håller inte riktigt med. Ledsen Det ska vara relativt lätt att beskriva misshandel med mobbning, alla former utav kränkningar kan inte placeras i den kategorin.. 

haha ingen som sagt att det är alla kategorier av kränkning. Klart du kan ha en egen definition av det men det som klassas som kränkning av till exempel lärare som oftast är de som får hantera det är som jag beskrev. Sen kan du säga vad du vill, spelar ändå ingen jävla roll.


   
SvaraCitera