Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig någon datakunnig?


Ämnesstartare

Hejsan jag har ett problem, min kamera har någon i min familj råkat tappat bort och även USB sladden är borta men som tur så är inte minneskortet borta. Jag la in minneskortet i datorns kortläsare men det kom inte upp någonting på dataskärmen, jag har redan varit inne och fixat med "Spela upp automatiskt" inställningarna men ändå så kom ingenting upp. Väldigt frustrerande .. Jag har en ganska ny dator så det kan inte vara för att den är för gammal. Min dator heter Compaq CQ5340SC och mitt minneskort till kameran är ett SanDisk kort, förkortast oftast "SD" och är på 1 GB. Jag undrar nu ifall det är någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand.

sea7687_2.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

sitter en liten knapp på sidan av minneskort, som är till för att låsa kortet, och då kommer man inte åt innehållet.. prova att trycka den i sidled.. borde förmodligen göra susen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla om... Nej vänta, det är en dator med windows förinstallerat på va? Isåfall kan det inte vara att kortläsaren saknar drivrutiner.

Kör på:

CarlStenqvist:

sitter en liten knapp på sidan av minneskort, som är till för att låsa kortet, och då kommer man inte åt innehållet.. prova att trycka den i sidled.. borde förmodligen göra susen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett liknande minneskort som jag har men förstår inte riktigt vart låset på minneskortet är .. [shake]

6_1.jpg


   
SvaraCitera

saaaandra00:

Det är ett liknande minneskort som jag har men förstår inte riktigt vart låset på minneskortet är

brukar sitta ungefär där du har markerat..

sandisk_extreme3_sdhc.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlStenqvist:

brukar sitta ungefär där du har markerat..

Jag har inget lås på mitt kort :S
Tror dock inte att det är låst eftersom jag pillade där jag trodde låset var och stoppade in kortet i kortläsaren men ändå så kom ingenting på skärmen upp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har andra kort fungerat i kortläsaren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Har andra kort fungerat i kortläsaren

Jag har aldrig använt min kortläsare tidigar och har heller inget annat kort som jag kan testa med


   
SvaraCitera

saaaandra00:

Jag har inget lås på mitt kort

har du något annat minneskort du kan prova med? annars kan det vara lite svårare saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlStenqvist:

har du något annat minneskort du kan prova med

Nej tyvärr

CarlStenqvist:

annars kan det vara lite svårare saker

vad kan jag då behöva göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Jag har aldrig använt min kortläsare tidigar och har heller inget annat kort som jag kan testa med

Är kortläsaren inkopplad över huvudtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Är kortläsaren inkopplad över huvudtaget

Kortläsaren är i själva datorn ifall du förtår vad jag menar?

aa.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Kortläsaren är i själva datorn ifall du förtår vad jag menar?

Den måste fortfarande kopplas in till moderkortet. Har du drivrutiner installerade för kortläsaren?


   
SvaraCitera

kan vara drivrutiner till datorn.. Annars kan det till och med vara fel på kortläsaren om du har otur. Kan vara rätt mycket som sagt. kolla med någon du känner om dom vet hur man gör, ganska svårt att få en idé om felet över internet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Har du drivrutiner installerade för kortläsaren?

Jag har ingen aning, jag har iaf inte installerat drivrutiner

CarlStenqvist:

Annars kan det till och med vara fel på kortläsaren om du har otur. Kan vara rätt mycket som sagt. kolla med någon du känner om dom vet hur man gör, ganska svårt att få en idé om felet över internet

Okej, jo jag förstår. Tack för hjälpen


   
SvaraCitera