Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig någon datakunnig?


ingen fara [smile] synd att man inte kunde vara till mer hjälp dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlStenqvist:

synd att man inte kunde vara till mer hjälp dock

du hade varit till stor hjälp ifall jag hade haft lås på mitt minneskort och jag hade råkat låst det [smile] väldigt stort tack till dig för att du försökte åtminstoned 🙂


   
SvaraCitera

saaaandra00:

väldigt stort tack till dig för att du försökte åtminstoned 🙂

glad att man kan hjälpa till [smile] hoppas det löser sig iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlStenqvist:

hoppas det löser sig iaf

tack tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

du hade varit till stor hjälp ifall jag hade haft lås på mitt minneskort och jag hade råkat låst det [smile] väldigt stort tack till dig för att du försökte åtminstoned 🙂

CarlStenqvist:

sitter en liten knapp på sidan av minneskort,

Ja det sitter en liten skjutknapp på sidan av sd-kort, men den förhindrar dig inte från att läsa kortets innehåll.

Troligen så behöver du drivrutiner till din dators kortläsare, windows är inte så användarvänligt på den biten.
Eller så trycker du in ett kort i fel läsare. Uppmärksamma att sd inte är en förkortning av Sandisk, utan av secure-digital. Du kan alltså mycket väl ha ett kort från sandisk som inte är sd, även om sd är tämligen vanligt.

Besök tillverkarens hemsida och leta upp din modells drivrutiner där så finner du kanske en lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja det sitter en liten skjutknapp på sidan av sd-kort

det finns inget lås på mitt minneskort [smile]

aristoteles:

Besök tillverkarens hemsida och leta upp din modells drivrutiner där så finner du kanske en lösning.

Okej, tack så mycket det ska jag göra [smile]

Jag var inne på stadsbibloteket idag men minneskortet funkade inte heller i deras kortläsare, därefter gick jag till expert och hos dom så funkade det. Riktigt konstigt.. Så jag ringde Compaq och de sa att jag skulle lämna in datorn och skulle då få tillbaks datorn efter cirka två veckor, ville inte lämna in datorn då jag inte kommer att ha någon dator alls på två veckor..
Riktigt surt att de inte hade fixade kortläsaren INNAN de sålde datorn i affären..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

Riktigt surt att de inte hade fixade kortläsaren INNAN de sålde datorn i affären..

Det är troligen inget fel på din dator, men du kör windows, och windows suger på det där. Som sagt kolla om du behöver drivrutiner för läsaren kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

kolla om du behöver drivrutiner för läsaren kanske

vart kollar jag det? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

vart kollar jag det? 🙂

aristoteles:

Besök tillverkarens hemsida och leta upp din modells drivrutiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Besök tillverkarens hemsida och leta upp din modells drivrutiner

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documentSubCategory?tmp_rule=6041&tmp_task=se... den sidan fick jag upp men det är bara vitt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saaaandra00:

en sidan fick jag upp men det är bara vitt [shake]

Välj drivrutiner till höger kanske?


   
SvaraCitera