Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig, någon tjej är på mig!


Ämnesstartare

Hej, jag befinner mig i en minst sagt förvirrad situation och hoppas få några förslag och vägledning här på Ungdomar.se. Det rör sig nämligen om en tjej i klassen. Vi går båda i årskull nio men först måste vi nog gå genom lika historik om mitt liv.

Jag är en väldigt tillbakadragen person som snittar VG eller MVG i de teoretiska ämnena i skolan. Har haft problem med övervikt och var uppe på fetma på BMI men har gått ner cirka 30-35kg på ett drygt halvår kanske och befinner mig nu precis på gränsen till normalvikt skönt nog. Annars så är jag överlag nöjd med mitt utseende och i mina ögon kan jag se väldigt charmig och bra ut emellanåt. Det är tyvärr vikten som drar ner utseendet men jag jobbar på att komma i bättre form.

Hur som helst så har jag haft psykiska problem som började med en panikångestattack för snart två månader tillbaka. För att göra en lång historia kort kan man sammanfatta tillståndet ungefär så här: jag gillar filosofi, politik och psykologi och lyckades bygga en process där man mister sina band till verkligheten och ett förfrämligande successivt byggs upp och jag var nästan nära att utveckla någon snarlik melankoli (djup depression) under de första veckorna. Jag upplevde en stark känsla av meningslöshet och utanförskap(?). Jag mår i alla fall bra nu och lärde mig något om min naiva inställning till världen och framtiden.[bigsmile]

Jag har ingen Facebook och undviker socialt umgänge för att stanna hemma och typ läsa radikala bloggar. Jag är en riktig romantiker och har mer eller mindre varit olycklig kär i denna tjej under hela högstadiet. Hon är fullständigt perfekt på alla punkter i mina ögon och måste nästan vara bland de mest attraktivaste tjejerna i årskull nio på knappt 60 elever. Dock så verkar hon vara lite av en romantiker och mystiker precis som mig själv, så kanske inte hamnar så högt upp ändå bland många killar i plugget.

Hur som helst så publicerande hon något som kan likna en "inbjudan" på hennes blogg idag på alla hjärtans dag av alla dagar. Det var en hälsning som nog bara vi förstår oss på, som ett hemligt meddelande. Det är inte helt klart att mina misstankar stämmer men en bra bit över 50 procent är det nog att det är just det som jag misstänker då jag har sätt andra "signaler" och plötsligt såg helhetsbilden. Frågan jag spontant ställer mig nu är: vad fan ska jag ta mig till? Om mina misstankar stämmer är det här helt overkligt och det är inte nästan som känner sig lite from som mitt liv följer ett manus.

För det första så är jag långt ifrån lika attraktiv som henne. Jag är som sagt lite socialt konstig och väger 80kg och är nära 180 cm lång - väldigt precis på gränsen mellan övervikt och normalvikt på BMI. Jag har inga fiender och de flesta gillar mig som en bra klasskamrat och visst kan jag vara väldigt charmig om jag vill men ändå.[tard]

Det här är väldigt obehagligt och spännande för mig men jag är långt ifrån redo för ett förhållande. Jag skulle skämmas ihjäl om jag skulle tvingas ta plats i skolan med ett förhållande som förteckning eftersom jag helst säger så lite som möjligt. Vad ska jag göra om det här utvecklas till något yttligare, imorgon, nästa vecka eller om någon månad? Jag har ingen aning så jag vänder mig hitt för svar och ställ gärna frågor. Jag blir kvar här någon timme i alla fall denna kväll.[smile]


   
Citera

*lägger på minnet det fina sättet att beskriva en psykos*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helvete, förlåt alla trådstarter! Blir aldrig klok på denna hemsida.[crazy]


   
SvaraCitera