Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig, please!


saju
 saju
Ämnesstartare

Jag ska flytta till Spanien på torsdag, lite sådär halvt oplanerat, men tvunget. Egentligen ska min pojkvän med, och jag vill inte åka ensam. Problemet är bara att han har varit otrogen 4 gånger mot mig, och han är jätte svartsjuk mot mig och skulle verkligen sitta som ett plåster på mig om han följde med till Spanien, och jag åker dit för att ha kul. Men jag älskar honom ändå, han har mycket som jag inte vill släppa också, och vill verkligen inte såra honom.

Och nu är grejen att en gammal vän (eller ja, det var lite mer än vän), sen ett par år tillbaka, tagit upp kontakten. Och den killen är något speciellt för mig, har alltid varit också. Men ja, han vill verkligen följa med till Spanien. Vi har mycket mer gemensamt än vad jag och min nuvarande pojkvän har, vi har sanslöst roligt tillsammans, och vi är mer på samma nivå. Vi kan diskutera saker som jag inte kan med min pojkvän, och det känns som att jag har känt honom hela mitt liv, trots detta känner vi inte varandra så jätte väl.

Ganska svårt att förklara så ingående här, så följ länken för mer info.

Men åh, jag behöver lite kloka ord, detta är ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid..!

Bakgrunden.


   
Citera

saju:

detta är ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid..!

Seriöst, killen har varit otrogen mot dig fyra gånger, och du har inte lämnat svinet än? Tror du han kommer att bli bättre? Att han kommer att vara dig trogen i framtiden?


   
SvaraCitera

Åk själv.


   
SvaraCitera

saju:

Men jag älskar honom ändå, han har mycket som jag inte vill släppa också, och vill verkligen inte såra honom.

Han har varit otrogen, fyra gånger! Om det hade varit EN gång, mja.. två gånger? tveksamt. men fyra gånger! nej. Om man gör ett misstag ska absolut inte göra om det, och defintivt inte en tredje och fjärde gång! Okej, du älskar honom, men kom igen va klok nu. Hjärnan väger inte alltid tyngst, men i detta fall anser jag att den gör det. Man bör följa sitt hjärta, ja visst. Man mår bra av att följa sitt hjärta, men frågan är vart det hela slutar? eller slutar och slutar, vad det leder till. Det kanske känns hur bra som helst att låta honom följa med till Spanien, just för att du älskar honom och han har mycket som du inte vill släppa, men den enkla frågan är då: Är du beredd att släppa dig själv? jag menar..alla önskningar, drömmar mål. Du kanske trodde att den här killen/mannen skulle vara en del av ditt liv väldigt länge, eller t.o.m för alltid (som det kan kännas) men ibland är man "tvungen" att ta smärtsamma beslut för att få ett så bra liv som möjligt.

saju:

Vi har mycket mer gemensamt än vad jag och min nuvarande pojkvän har, vi har sanslöst roligt tillsammans, och vi är mer på samma nivå. Vi kan diskutera saker som jag inte kan med min pojkvän, och det känns som att jag har känt honom hela mitt liv, trots detta känner vi inte varandra så jätte väl.

Satsa på honom!
Jag tror att du håller fast vid något (din nuvarande pojkvän) för att det känns tryggt för dig. Alla människor (nåja, de allra flesta) har åtminstone något som är bra med dem själva, och har man en gång lyckats fånga det..ja då vill man inte gärna släppa taget.

Men du måste göra det som är bäst för dig själv nu. Du bestämmer alldeles själv och tar såklart dina egna beslut, men utifrån din text anser jag att det är bäst för dig att åka med den "nya" killen. Det verkar faktiskt som att du trivs bättre med honom, och att du håller fast vid din nuvarande pojkvän av "fel" skäl. Jag vet att du älskar honom, men han har, återigen, varit otrogen FYRA GÅNGER.
Du måste respektera dig själv! Acceptera inte sånt beteende från någon som påstår sig älska dig, för det antar jag att han gör?

Har han ens försökt göra saker och ting bättre?
Det räcker inte med att någon ber om förlåtelse vettu (om han ens har gjort det), utan man måste visa att man vill förändras. Och man måste göra det helhjärtat.

Lycka till.


   
SvaraCitera
saju
 saju
Ämnesstartare

Gryphon:

Att han kommer att vara dig trogen i framtiden?

Nej.

start all over again:

Satsa på honom!

Men det känns lite som om jag lämnar min pojkvän vid altaret eller något, han är ganska inställd på att åka. Borde jag fortfarande satsa på honom?


   
SvaraCitera

saju:

Men det känns lite som om jag lämnar min pojkvän vid altaret eller något, han är ganska inställd på att åka.

Återigen, du måste respektera DIG SJÄLV!
Jag tycker att du ska förklara för din pojkvän att du inte accepterar det här längre. svartsjukan..nej usch. Jag har varit med om det själv. Älskade dock inte personen ifråga, så jag kan inte ens föreställa mig hur svårt det här måste vara för dig, men jag har bara en sak att säga till dig: gå vidare! Det kommer göra riktigt ont, men jag tror att du själv kommer inse så småningom att det var rätt beslut.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Åk själv.


   
SvaraCitera

du skulle lämnat snubben för länge sedan. åk själv.


   
SvaraCitera

Att stanna kvar hos en snubbe som har varit otrogen 4 (!) gånger är bara självdestruktivt. Dumpa honom, åk till Spanien med den andra killen och ha roligt.


   
SvaraCitera

strunta i om du sårar din pojkvän. Han har varit otrogen ca 4 ggr för mkt för att förtjäna dig. Ta med den andra killen, om han får dig att må bättre.


   
SvaraCitera

saju:

han har varit otrogen 4 gånger mot mig, och han är jätte svartsjuk mot mig

intressant att det är han som har varit otrogen och att han dessutom är jättesvartsjuk. borde snarare vara du som är den svartsjuka.

men som sagt, vem fasen accepterar att ens pojkvän är otrogen fyra gånger? sjukt. sen verkar du inte ens tycka om honom så mycket, såg på din "bakgrund" att en fördel att ta den andra killen är för att han är snygg. känns som att du är ute efter andra saker.


   
SvaraCitera
saju
 saju
Ämnesstartare

youmademe:

men som sagt, vem fasen accepterar att ens pojkvän är otrogen fyra gånger? sjukt.

När man säger till honom att det är okej att ha sex med andra, eftersom man själv är fullständigt inkapabel till att befinna sig i hans närhet, säg 5 månader framåt, och vet om hans historia med exet, där han vart otrogen säg, 20 gånger, och man utgår ifrån att det han sagt tidigare, att om han får frihet så är det inte lockande att ha sex med andra överhuvudtaget. Då är man i princip tvungen att acceptera det, fast man inte tycker om det.

Anyway, varför inte bara göra saker lite mer jämnlika i förhållandet? Och sen bygga på det man redan har. What doesn't kill you, make you stronger.

start all over again:

gå vidare!

Eller ge igen och make up?

youmademe:

känns som att du är ute efter andra saker.

Hm, det beror på vad du menar för saker. Det enda jag är ute efter är att må bra, vara glad och ha kul.


   
SvaraCitera

saju:

Eller ge igen och make up?

nej


   
SvaraCitera

saju:

Borde jag fortfarande satsa på honom?

Släpp honom, tror ni båda behöver avståndet för att komma ifrån varandra och kunna gå vidare. Men visst, sålänge du känner att du själv inte "vill" släppa honom så kommer det förbli så, spelar ingen roll vad vi alla andra kommer säga. Du anser inte att du förtjänar någon annan bättre?

Det tråkiga som kan bli är att man ångrar varför man slösade bort sin tid och ork på någon som man kunnat kicka för länge sedan?

Är det värt det? Du kanske ska göra slut, leva livet och fundera på vad du själv vil med ditt liv och om någon annan ska dela den med dig. Låt han hålla på, varför ska han vara otrogen med dig i ert förhållande? Då kan ni lika gärna vara singlar och strula med varandra som kk eller nått (vilket inte håller i längden iaf men ändå)

Varför inte? För att snubben är svartsjuk om du skulle hålla på med adra? Varför har han rätt över dig i det här fallet? Ska det i så fall inte vara på lika villkor i så fall?

Släpp honom, lär dig stå på egna ben och ha roligt, var inte tjejen som blir beroende av någon annan och kan ha eget liv utan att ens partner är svartsjuk o inte kan lita på en.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Seriöst, killen har varit otrogen mot dig fyra gånger, och du har inte lämnat svinet än?


   
SvaraCitera