Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig


Ämnesstartare

Hej jag ska på torsdag och lappa hål i min tand. Det är mitt första hål jag har haft men jag har dragitut två tänder och jag gillar inte då man har bedövning i munnen iallafall inte då jag ska till skolan efter det. Gör det väldigt ont utan bedövning och känner man av det efteråt? 


   
Citera
time
 time

Att lappa hål gör inte ont, det kan vara lite jobbigt med verktygen i munnen och så men annars är det ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Att lappa hål gör inte ont, det kan vara lite jobbigt med verktygen i munnen och så men annars är det ingen fara.

Så det känns inte något alls utan bedövning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och om man tar bedövning hur länge är man bedövad då?


   
SvaraCitera
Exner

Man är bedövad i några timmar. Om det gör ont och hur mycket beror på hur mycket de måste borra och hur hårthänt tandläkaren är. Rekommenderar bedövning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag gjorde det så gjorde det så ont att jag blev tårögd men jag stog ut hela tiden 🙂


   
SvaraCitera

Fråga tandläkaren om råd. Jag borrade igår utan bedövning, gick hur bra som helst.Mycket glad Man kan ju alltid testa utan och är det för jobbigt så ber man om bedövning! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stinish:
Fråga tandläkaren om råd. Jag borrade igår utan bedövning, gick hur bra som helst.Mycket glad Man kan ju alltid testa utan och är det för jobbigt så ber man om bedövning! Glad

Hade du ett litet hål? Jag tror att mitt hål är litet för att jag har inte känt av det 


   
SvaraCitera

Venlakinuski:

Hade du ett litet hål? Jag tror att mitt hål är litet för att jag har inte känt av det 

Jag vet faktiskt inte, tror att det var litet Glad


   
SvaraCitera

För mig gör det förfärligt ont! Jag har ju dessutom fobi för tandläkare så nu sövs jag alltid ner när de ska laga. 


   
SvaraCitera