Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MIG SNÄLLA [cry][cry][cry] (sömnproblem)


Ämnesstartare

[cry][cry][cry]

Jag har vaknat ca hundra gånger varje natt utan att kunna somna om igen, jag somnar om lite lätt och sen vaknar jag.

Typ 3-4 nätter i rad har jag drömt om en och samma person som jag inte vill drömma om för jag tror att det är sant och sen blir jag sårad när dete j är sant.

JAG VILL KUNNA SOVA NORMALT OCH INTE VAKNA SOM ETT CP VARJE NATT OCH VAKNA FLERA TIMMAR INNAN JAG BÖRJAR SKOLAN. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG???????

HJÄLPER PILLER????????????


   
Citera
Ämnesstartare

Du kanske inte vant dig vid ditt nya boende än. Sådant spelar in i om sömnen blir orolig eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och ingen är vaken för att svara på detta ÖR NORMALA PPL SOVER ELLER GÅR I SKOLAN NU. JVÄLApwjasdpf'oöhdspofhsdåjfhdsåohjfdåsojfåpjdfåpj

kommer få nervöst sammanbrott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Du kanske inte vant dig vid ditt nya boende än. Sådant spelar in i om sömnen blir orolig eller inte.

Jodå, har vant mig, men trivs ej. MEn det borde inte få mig bli ett cp om nätterna. [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inget bra tips (då jag i stort sett alltid sover dåligt och oroligt själv), men om du tar tag i vad som stör dig psykiskt kanske det hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAR ALLTID SÖMNPROBLEM. JÄVKLQASPJÄSJFDNÖAO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

hej

du vet kanske??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

Jodå, har vant mig

Ofta tar det ju tid att bli trygg på ett ställe om man inte är väldigt trygg i sig själv, trots att man tänker att man borde vara trygg och van.
Men ja, känner du så kanske det är något annat.
Vad tror du själv att det är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

en j

[cry] har ingen aning. vill bara kunna sova normalt. sova en hel natt utan att drömma som en galning och vakna trehundratrettionio gånger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

har ingen aning. vill bara kunna sova normalt. sova en hel natt utan att drömma som en galning och vakna trehundratrettionio gånger

ok
Då är det nog något som stör dig psykiskt som får dig att reagera såhär.
Vill du inte kolla upp det kan du försöka göra de fysiska förutsättningarna så bra som möjligt i alla fall.
Försök utröna när du sover som bäst.
Se till att ha det tyst, mörkt och svalt.
Varva ner så mycket du kan på kvällen och gå igenom det jobbiga dagtid.
Om något stör dig på natten, ha ett block vid sängen och testa om du förstår problemet tillräckligt för att kunna skriva upp det "till senare".
Ha inte en massa aktiviteter för dig i sängen (hahe), den är till för att sova (och ev sexa) i. Sängen ska vara en lugn plats som man kopplar till avslappning.
Ha bra rutiner.

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frustreerad gråtfätrdig fanfangoi-pig-lgliglgbk

lazertits:

Ja.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min te-kopp låter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen har jag hört att det ska vara bra att äta ost innan man går och lägger sig för att slippa intensiva drömmar. 😀
Har anammat detta (pga ost<3), men inte märkt av någon större skillnad.


   
SvaraCitera
time
 time

poop:

du vet kanske??

Hur gammal är du? Har du testat olika mediciner tidigare? Det finns en hel del ute på marknaden som man kan testa sig igenom, men läkare skriver helst inte ut narkotikaklassade läkemedel till yngre människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hur gammal är du? Har du testat olika mediciner tidigare? Det finns en hel del ute på marknaden som man kan testa sig igenom, men läkare skriver helst inte ut narkotikaklassade läkemedel till yngre människor.

obs det är jenny underlig osvosvosv


   
SvaraCitera