Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig snälla håret blev grått/rosa!!!!!!!


Ämnesstartare

Jag skulle tona mitt hår hemma..... jag gjode exakt som det stod men!!! ingen av färgen fastna!! typ..... o det skulle bli chokladbrunt men det blev mer råttfärgat en vad det var innan o med lite rosa nyans!!!

vissa säger att man inte kan tona håret igen några dagar´efter man tonat... men jag måste jag går inte runt såhär!!!

så tror ni att det e några problem att tona om det hos frisören 2 dagar efter...........


   
Citera

gå till frissan de fixar det säkert [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa ska det men tänk om dom skulle säga nej du måste vänta några veckor! då skulle jag typ ta livet av mig!


   
SvaraCitera

sötan97:

aa ska det men tänk om dom skulle säga nej du måste vänta några veckor! då skulle jag typ ta livet av mig!

ja tänk om [confused]


   
SvaraCitera

sötan97:

då skulle jag typ ta livet av mig!

Sluta va en tönttjej.


   
SvaraCitera

raka av det är mitt tips.


   
SvaraCitera

sötan97:

råttfärgat en vad det var innan o med lite rosa nyans!!!

pics, låter fränt.


   
SvaraCitera

tona om?


   
SvaraCitera

Vad hade du för färg innan toningen?
Vilken färg och vilket märke tonade du med?
Vad skulle resultatet bli?


   
SvaraCitera

färga det i någon helt random skojig färg[party]


   
SvaraCitera

sötan97:

men jag måste jag går inte runt såhär!!!

Mössa, det är trots allt januari. Lyft upp håret när du tar på dig mössan så att håret inte sticker fram under mösskanten. Eller försök att dölja framstickande hår på något sätt. Försök övertala lärare i skolan att ''men jag måste ha mössa inomhus, det är ju så kallt!'' om de tjatar på dig.

Och nej, du kommer inte dö. Det ska nog inte vara några problem att tona om håret två dagar efter.


   
SvaraCitera

vad har du gjort med håret innan du tonade?
hade du stylingprodukter eller andra produkter kvar i?
vad heter toningen?


   
SvaraCitera

har du rentav gammal permanent/rakpermanent kvar i...?


   
SvaraCitera

har man mineraler eller olika metaller i håret (kanske enormt metallrikt vatten etc, vet inte hur man får i metall i håret annars) så kan håret missfärgas jättemycket när man försöker ändra färg på det.


   
SvaraCitera

sötan97:

Jag skulle tona mitt hår hemma..... jag gjode exakt som det stod men!!! ingen av färgen fastna!! typ..... o det skulle bli chokladbrunt men det blev mer råttfärgat en vad det var innan o med lite rosa nyans!!!

Åh! Det där har hänt mig, det var den första och sista gången jag färgade själv. Eller, jag var inte själv, men båda var noobs på att färga.

Mitt skulle gå ur efter 7 tvättar har jag för mig... det stämde inte, inte i närheten. Det satt i ungefär 2,5 månad till jag klippte mig nästa gång. [sad]

Har i efterhand fått höra att jag skulle färgat något som var... halvvägs till den mörka färgen jag ville ha. Jag har ganska ljust hår och den chokladbruna färgen var tydligen för brun för att bara kladda färg i och sen vara klar...

Kan det ha varit något sånt?


   
SvaraCitera