Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig snälla rara


Ämnesstartare

Nwgwr:

Skriver man bara så får man ju skylla sig själv.

Vadå skylla sig själv? [confused] Det är ju tvärtemot bra att det är ett stort område.

Dr Korv:

Där slaknade jag

Ajajajaj [sad]

Irrelevante:

trots många olika ambitionsnivåer i min gymnasieklass tycker jag ändå att jag står mig rätt bra i konkurrensen på universitetet där många läst på mer eller mindre elitstämplade skolor.

Kan ju vara bra att veta^^ Men själv har jag gått på två skolor nu och båda var väldigt stökiga, man kunde inte koncenterera sig. Var värsta högstadieflummet. Så grejen är inte att jag vill gå på ngn elitskola utan en skola som det är ordning och reda på. Vilket faktiskt verkar vara ganska svårt att hitta : /

Irrelevante:

Pja, de har ju internat i Gränna, har en kompis som gått där, verkar vara ett trevligt ställe.

Okej, fast det är kanske lite väl högt upp. Men länka till hemsida? Är det friskola eller kommunal? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Nämen.. det finns massa.

Ja men nämn någon då [mad] Där ser du hur svårt det är att faktiskt hitta de bra skolorna när man inte har kontakter över hela riket. Alla marknadsför ju sig som sagt som bra skolor. Det är i stort sett omöjligt att avgöra om en skola är bra genom att titta på hemsidorna. Man behöver besöka dem och det går ju inte att besöka alla skolor :'( Man måste helt enkelt ha kontakter eller fråga på UM!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Vadå skylla sig själv?

Finns två götaland liksom, så jag kan säga Norrköping som ligger i Östergötland utan att du kan klaga och hävda att du menade Västra. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

Finns två götaland liksom, så jag kan säga Norrköping som ligger i Östergötland utan att du kan klaga och hävda att du menade Västra. 🙁

Men fail, jag menade ju inte landskap. Fortf Götaland! Du vet, Svealand, Göraland, Norrland [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Ja men nämn någon då

Schillerska vet jag då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Schillerska vet jag då.

Vad var det som var bra med det då? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Scillerska i Göteborg, för där läste jag! [cool]

Bara massa rödingar där ju. Orka hjärntvätta den stackars tösen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Vad var det som var bra med det då? [mad]

Den ä fin o gammal ;P

Nära till hemköp.
Mycket trappor, så man får motion.
Men framförallt rätt nära mig! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Men fail, jag menade ju inte landskap. Fortf Götaland! Du vet, Svealand, Göraland, Norrland

Nääääää.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Ööööh.... Scillerska i Göteborg, för där läste jag!

Ångest.
Är du hiphopare? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Men framförallt rätt nära mig!

Dåligt då att gbg var det nordligaste jag kunde tänka mig : ( Förutom Sundsvall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Dåligt då att gbg var det nordligaste jag kunde tänka mig : (

Jaha, hade du tänkt pendla fram och tillbaka? XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Var värsta högstadieflummet.

Mja, gymnasiet är - enligt min mening - mindre seriöst än exempelvis högstadiet. Egentligen borde det vara tvärtom.

grodanboll_:

Men länka till hemsida?

Google is your friend. Dold text: Okej, jag orkar inte.

grodanboll_:

Är det friskola eller kommunal?

Friskola, tror jag bestämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Schillerska vet jag då.

Stronghold:

Ångest.

Vilken klass?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Vilken klass?

Som hon skall gå i? Inte vet jag.


   
SvaraCitera