Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig snälla


Ämnesstartare

Jag har simning imrg med klassen jag är är fet jag vill verkligen nte jag hatar att prata om vem som väger vad jag håller mig utanför det vad ska jag göra??? Hjälp


   
Citera

Du ska inte skämmas över din kropp. Folk stirrar inte på dig och tänker "fan vad fet". Har aldrig tänkt eller sagt så om någon och aldrig sett eller hört någon som gjort. Tror att det är lätt att skämmas över saker som andra inte ens tänker på. Så ta det lugnt, det är inget att oroa sig för. Om du trots detta inte vill så får du helt enkelt förklara att du inte vill vara med för din idrottslärare så fixar han troligtvis en tid då bara du och han simmar själva.


   
SvaraCitera

Jag sa alltid att jag hade mens för att jag skämdes över min kropp. Men med tanke på ditt namn antar jag att du är kille så det skulle kanske inte funka, men det är ju värt ett försök. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjöhest:
Jag sa alltid att jag hade mens för att jag skämdes över min kropp. Men med tanke på ditt namn antar jag att du är kille så det skulle kanske inte funka, men det är ju värt ett försök.
Ja jag är en kille så tror inte det funkar med att säga att jag har mens jag får väl prata med min idrottslärare..


   
SvaraCitera

Neejråå  det är bara o simma, bättre att komma ut som en rolig knubbis än en mobbad liten knubbis som inte vågar bjuda på sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Du ska inte skämmas över din kropp. Folk stirrar inte på dig och tänker "fan vad fet". Har aldrig tänkt eller sagt så om någon och aldrig sett eller hört någon som gjort. Tror att det är lätt att skämmas över saker som andra inte ens tänker på. Så ta det lugnt, det är inget att oroa sig för. Om du trots detta inte vill så får du helt enkelt förklara att du inte vill vara med för din idrottslärare så fixar han troligtvis en tid då bara du och han simmar själva.

Tänk om han inte låter mig simma själv då?? Vad ska jag göra då


   
SvaraCitera

Sebbe755:

Tänk om han inte låter mig simma själv då?? Vad ska jag göra då

Alla mina tjej polare gick aldrig och simmade när vi hade det i skolan, dom skippade alltid och senare så gick dom med en handledare från skolan som kollade så dom klarade det, och det gick dom göra , om du fjäskar riktigt ordentligt så kan du nog få det igenom.
(tjejerna skylde på mens såklart för dom är fega)


   
SvaraCitera

Sebbe755:

Tänk om han inte låter mig simma själv då?? Vad ska jag göra då

Eftersom alla tjejer som "har mens" slipper simma så borde ju du också få slippa att simma. Men alla ska ju simma någon gång för att uppnå målen i idrott. Så du kommer troligtvis få simma själv med läraren. Det får man iallafall på min skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Eftersom alla tjejer som "har mens" slipper simma så borde ju du också få slippa att simma. Men alla ska ju simma någon gång för att uppnå målen i idrott. Så du kommer troligtvis få simma själv med läraren. Det får man iallafall på min skola.

Det är Lungt nu alla fick simma med en annan klass och jag har känt några där hela mitt liv så det fick bra på simningen


   
SvaraCitera
torg1

Varför skulle man få skippa att simma för att man har mens? De fick aldrig vi iaf xD

Sebbe755:

Det är Lungt nu alla fick simma med en annan klass och jag har känt några där hela mitt liv så det fick bra på simningen

Va skönt att de gick bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torg1:
Varför skulle man få skippa att simma för att man har mens? De fick aldrig vi iaf xD

Va skönt att de gick bra!

Tack❤️


   
SvaraCitera

adaq:
Du ska inte skämmas över din kropp. Folk stirrar inte på dig och tänker "fan vad fet". Har aldrig tänkt eller sagt så om någon och aldrig sett eller hört någon som gjort. Tror att det är lätt att skämmas över saker som andra inte ens tänker på. Så ta det lugnt, det är inget att oroa sig för. Om du trots detta inte vill så får du helt enkelt förklara att du inte vill vara med för din idrottslärare så fixar han troligtvis en tid då bara du och han simmar själva.


   
SvaraCitera

torg1:
Varför skulle man få skippa att simma för att man har mens? De fick aldrig vi iaf xD

Va skönt att de gick bra!

Det fick tjejerna i min klass från 7-9.


   
SvaraCitera

Vissa har faktiskt mens när det är bad och det finns de som inte känner sig säker/ använder inte tampong

End of mensdiskussionen 


   
SvaraCitera