Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig! Snälla!


Ämnesstartare

Jag behöver hjälp, jag tänker inte förklara för mycket utan ni får lita på mina ord men jag behöver hjälp.

Jag är tillsammans med den mest fantastiska killen, vi har känt varandra sen 2008 så vi känner varandra ganska väl. Tyvärr så var han tillsammans med en tjej som har borderline samt är självdestruktiv. Hon anmälde honom för saker människan inte kan göra dock så hade hon gjort egna bevis. Nu sitter han inne, vart spelar inte någon roll och för vad spelar inte heller någon roll för han har inte gjort det. Har själv minnen av att han berättat hur hon var/är som flickvän, hur hon fick honom att må dåligt.

Nu har min familj gissat till sig uppfattningar om hans och mitt förhållande, som att han inte tillåter mig att ha kontakt med mina vänner, familj och liknande när det är jag som känner mig sårad av mina vänner samt inte vill umgås med en del i familjen själv. Någon som har varit i en liknande situation? Hur blir det när man inte lyssnar på familjen angående pojkvänner? Speciellt när man själv mår bra av att vara i förhållandet.. 


   
Citera

Hur länge ska han sitta inne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till december bara, men just nu känns december långt bort..


   
SvaraCitera

Hur har hon gjort egna bevis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon har använt olika saker för att göra märken på sin kropp. T.ex efter två månader är inte märket från bus med handduk runt. Det är det aldrig, om man inte är jävligt begåvad med handduken. Bitmärken är inte heller rakt diagonal. Testa själv att bita löst på armen så ska du se 🙂


   
SvaraCitera

Littlebaby: T.ex efter två månader är inte märket från bus med handduk runt.

Jag fattar inte detta, kan du utveckla?

och hur kan du vara säker på att det inte är han som gjort detta och skäms över det? Tror inte många kvinnomisshandlare skulle erkänna det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man busar/snärtar med en handduk, kan det ibland bli röda märken. Dock stannar de inte mer än några dagar samt blir märket aldrig runt. 

Jag litar på min magkänsla, dock så känner jag mig trygg eftersom det är flera som har hört henne skryta om detta, och även vissa har hört att hon har erkänt att hon ljuger om hela åtalet. Hon skryter om allt, och därefter förlorat många vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hennes märke är alltså klotrunt om du förstår vad jag menar


   
SvaraCitera

"bus" med handduk? jag tror inte att man får fängelse såpass länge för att ha slagit till någon med en handduk. och sedan kallas det inte bus om inte båda är med på det herregud.


   
SvaraCitera

Gissar på att de har noterat att du dragit dig undan från vissa människor sedan du började hänga med honom, du kanske ska tänka på varför det blivit så, om det nu inte har med honom att göra.

En bra allmänregel är att hålla sig ifrån folk som blivit inspärrade, åtminstone till några år efter att de är fria igen och bevisligen inte fortsätter agera på det vis som satte dem där.


   
SvaraCitera

Jag tror inte hon lyckades lura rättegången genom att själv 'busa med handduken'

Han säger så för att inte skrämma dig såklart. 


   
SvaraCitera

Littlebaby: Nu sitter han inne

Littlebaby: han har inte gjort det.

Hur kan du vara så säker? Antagligen har han bara spelat dig.  


   
SvaraCitera

Men vafan, skaffa en duktig advokatjävel åt honom....


   
SvaraCitera

S3ON: Men vafan, skaffa en duktig advokatjävel åt honom....

Har han fått i alla fall ett halvårs fängelse för "bus" med handduk tror jag inte att en duktig advokat ens hade kunnat rädda honom. (Läs: han är antagligen skyldig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
"bus" med handduk? jag tror inte att man får fängelse såpass länge för att ha slagit till någon med en handduk. och sedan kallas det inte bus om inte båda är med på det herregud.

Men grejen är att båda var med på det. 

kukoxo:
Jag tror inte hon lyckades lura rättegången genom att själv 'busa med handduken'

Han säger så för att inte skrämma dig såklart. 

Näe, det var såklart fler saker, jag tog bara upp ett alternativ av det som fanns med. 

Hovrätten gjorde ett misstag dock, med att inte höra alla hans vittnen. Det dramat påbörjas i December det också.

S3ON:

Hur kan du vara så säker? Antagligen har han bara spelat dig.  

Om jag säger såhär, skulle jag bli misshandlad/våldtagen skulle jag inte skryta om det samt skryta om att jag ska få en massa pengar. Jag skulle inte vilja ha tillbaka killen samt ha bilder på honom där jag kan se dem. Jag skulle inte skryta till okända människor som är 30 år äldre om det heller. 


   
SvaraCitera