Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig, vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag är så sjukt orolig, jag vet inte vad jag ska göra. En klasskompis har bjudit alla tjejerna i klassen till hennes landställe nästnästa helg då vi är lediga från skolan i fyra dagar. Hennes pappa ska köra oss dit, men sen ska vi va där själva. Jag vill så gärna åka, men min mamma säger att vi får prata om det när pappa kommer hem från sin affärsresa i veckan. Men jag orkar inte vänta till dess, jag vill veta nu och jag är så orolig att jag inte ska få åka. När jag tjatade på mamma att jag skulle få åka så säger hon hela tiden att vi pratar om det när pappa kommer hem och när jag sa att jag vill att hon ska svara nu så sa hon att om jag håller på att tjata så kanske hon bestämmer att jag inte får åka för att jag har varit rätt dålig på att passa tiderna på sista tiden så hon vet inte om hon kan lita på mig. Så nu vågar jag inte tjata mer, men är så orolig så jag har ont i magen. Pappa kommer hem på torsdag och jag bara vet inte hur jag ska stå ut med att vänta till dess. Alla kompisar har redan börjat planera och prata om hur roligt det ska bli.

Men så en annan sak som gör det hela ännu värre. En av mina bästisar får inte åka för sina föräldrar. Hon är sjukt ledsen för det och tjatar på mig att hon och jag kan väl hitta på nått då istället och att jag kan komma hem till henne hela helgen. Men jag vill ju så gärna åka med till landstället dit alla andra kompisar ska. Jag tycker så sjukt synd om min bästis och så är jag ännu oroligare att mina föräldrar ska säga att jag inte får åka om de får veta att hon inte får.

Hjälp mig, vad ska jag göra?


   
Citera

Well... Fuck. Du har otur bara. Inte mycket att göra åt det, men om jag vore du så skulle stanna hemma med kompisen


   
SvaraCitera

Jag föreslår att ni båda rymmer med hem till den där flickans landställe ändå. förhoppningsvis lär sig era föräldrar något av det. 


   
SvaraCitera

Det hade jag gjort. 

Och om de straffar med typ "vi kommer stänga av din internetuppkoppling, ta mobilen ifrån dig" lr dylikt, så är det bara att spela lugn och typ: "men gör det då".. 

pga du kan alltid panta burkar som göra att du har råd med egna grejer 


   
SvaraCitera

Om du får för din pappa så åk dit. Om inte så kan du ju umgås med din bästis i helgen Tumme upp


   
SvaraCitera

Lyssna på S3ON


   
SvaraCitera

Stanna med din bästa vän eller så drar ni dit ändå.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? 


   
SvaraCitera

NellieBell

 En av mina bästisar får inte åka för sina föräldrar. Hon är sjukt ledsen för det och tjatar på mig att hon och jag kan väl hitta på nått då istället och att jag kan komma hem till henne hela helgen. 
Hjälp mig, vad ska jag göra?

Stanna med henne istället, hade jag gjort. Mycket skönare att vara två, än att vara 9 st typ. 


   
SvaraCitera