Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig våga gå till gymmet och skaffa gymkort


Lounge
Ämnesstartare

imorgon

är så nervös över detta faktum pga. första gången jag någonsin skaffar gymkort. tanken är att jag ska gå på gruppträning.

ang. gruppträning, är det okej om man kommer dit i träningskläder? eller måste man byta om där? vad gör man av sina värdesaker? kommer tränaren "vara på en" om man gör fel? vilka sorters gruppträning ska jag välja som nybörjare? när ska man vara där? hur ska man vara klädd? berätta allt! känner mig så nervös och vilsen att jag har skjutit upp det här i något år


   
Citera
Lounge
Ämnesstartare

cmon i need sum help here 🙁


   
SvaraCitera

Lounge: ang. gruppträning, är det okej om man kommer dit i träningskläder?

Ja1

Lounge: eller måste man byta om där? v

Lounge: kommer tränaren "vara på en" om man gör fel?

Ja, men bara för att du inte ska göra illa dig själv och har aldrig upplevt att de säger till på ett elakt sätt, utan de korrigerar bara lite lätt. Oftast är tränarens roll att visa övningarna och att ge en massa positiv pepp!

Lounge: vilka sorters gruppträning ska jag välja som nybörjare?

Läs om allt som finns och välj det DU tror är roligast. Det är så mycket lättare att komma igång med träning om du tycker det är kul. Så fokusera på det till en början - att hitta en  träningsform som du gillar. Sen när du fått in träning i din rutin kan du börja avancera och fokusera på träning efter mål, kondition och styrka.

Lounge: när ska man vara där?

Innan gruppträningen? 10 minuter innan kanske?

Lounge: vad gör man av sina värdesaker?

Det beror på stället. Jag har varit med om stället som har skåp, antingen får man ta med eget hänglås eller så löser man det där. Har även varit med om ställen som har krokar inuti salen där man kan hänga upp jacka och väska.


   
SvaraCitera

och juste...

YOU CAN DO IT!!!! LYCKA TILL! DET HÄR FIXAR DU!!


   
SvaraCitera

Just do it, Lunch! Kom ihåg, ju mer du gör den här saken desto mindre avskräckt blir du. Ta med nån dit om du känner dig osäker.


   
SvaraCitera

Lycka Till! Finger svarade bra!


   
SvaraCitera

Se till att välja en kvinnlig tränare!! Finns det sådana?


   
SvaraCitera

S3ON:
Se till att välja en kvinnlig tränare!! Finns det sådana?

Men alltså va?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Men alltså va?

jag har sett på film hur män sexuellt trakasserar kvinnor i sådana miljöer. Ledsen


   
SvaraCitera

S3ON:

jag har sett på film hur män sexuellt trakasserar kvinnor i sådana miljöer. Ledsen

Men gud, alla män är inte djuriska förövare för att du har sett det på film. 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fingerprints:

Ja1

Ja, men bara för att du inte ska göra illa dig själv och har aldrig upplevt att de säger till på ett elakt sätt, utan de korrigerar bara lite lätt. Oftast är tränarens roll att visa övningarna och att ge en massa positiv pepp!

Läs om allt som finns och välj det DU tror är roligast. Det är så mycket lättare att komma igång med träning om du tycker det är kul. Så fokusera på det till en början - att hitta en  träningsform som du gillar. Sen när du fått in träning i din rutin kan du börja avancera och fokusera på träning efter mål, kondition och styrka.

Innan gruppträningen? 10 minuter innan kanske?

Det beror på stället. Jag har varit med om stället som har skåp, antingen får man ta med eget hänglås eller så löser man det där. Har även varit med om ställen som har krokar inuti salen där man kan hänga upp jacka och väska.

tack för svaren!!! min skräcktanke är att jag ska göra fel hela tiden och så ska alla glo på en. men får gå in med insikten att alla är nybörjare och att tränaren ej är ute efter att terra en.

Fingerprints:
och juste...

YOU CAN DO IT!!!! LYCKA TILL! DET HÄR FIXAR DU!!

taaaaaack!!

Stekaren:
Just do it, Lunch! Kom ihåg, ju mer du gör den här saken desto mindre avskräckt blir du. Ta med nån dit om du känner dig osäker.

jag veeeeet. om man inte gör det man är rädd för kommer man ingenstans här i livet. jag ska göra detta imorgon och påminna mig om att berömma mig själv för att jag vågade.

davvelito:
Lycka Till! Finger svarade bra!

tack!!


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

tkr att spinning verkar kul och zumba typ


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

ni är underbara


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Men gud, alla män är inte djuriska förövare för att du har sett det på film. 

Men många.. Speciellt inom det yrket... 


   
SvaraCitera

Lounge: tkr att spinning verkar kul och zumba typ

Zumba är SKIIIIIIIIITKUL! 

S3ON:

Men många.. Speciellt inom det yrket... 

Sluta var fördomsfull.


   
SvaraCitera