Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP, min gerbil blöder ur nosen :/


Ämnesstartare

Nu är det ju så att min Gerbil(ökenråtta) blöder ur nosen, jag tror inte hon har någon skada på nosen. Jag tyckte jag märkte att det var något konstigt med henne eftersom hon brukar vara den "bossigaste" o äldsta råttan i buren (hon bor med en till gerbil som är ganska liten o snäll). Men igår eller förigår så började hon gömma sig lite mer än oftare, det visade sig att hon satt och tvättade nosen som var full av blod i deras lilla trähus. Hon är inte så aktiv just nu, hon har blivit mer tillbakadragen och hon är kanske 2år skulle jag gissa på. Är det någon som vet vad hon kanske skulle kunnat ha råkat utför? Vad ska jag göra? Finns det något speciellt foder man kan köpa? Eller går det över av sig själv?

Tack i förhand.

(gammal) Bild: Svarta råttan är hon jag pratade om. Vita råttan är hennes rumskompis. De är båda flickor.

P8120113.JPG


   
Citera
Ämnesetiketter

Om det blöder från nosen, alltså inifrån, tyder det på inre skador. Kan hon ha fallit eller klämts? Hur som haver bör hon tas till veterinär snarast.


   
SvaraCitera

Den andra lackade väl och ringde över några polare som ställde till med kompanistryk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Om det blöder från nosen, alltså inifrån, tyder det på inre skador. Kan hon ha fallit eller klämts? Hur som haver bör hon tas till veterinär snarast.

Nej, det är jag nästan säker på. Eftersom vi inte har fler "plattformer" i buren. Endast hjul, trähus, sandskål. Jag läste dock lite om gerbiler och jag kom fram till att det inte var blod. Ett färgämne(porfyrin) från tårkörtlarna som rinner ur näsan/ögonen vid stress eller sjukdom. Vi ska nog besöka vetrinären snart.

Tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Den andra lackade väl och ringde över några polare som ställde till med kompanistryk

Knappast, saftskalle.


   
SvaraCitera

Kakatus:

hjul

Kakatus:

stress

Hjul och stress hör ofta ihop. Ett bättre alternativ är att ha djupt bottenmaterial så att de kan gräva tunnlar. 🙂
Lycka till!


   
SvaraCitera

Kakatus:

Knappast, saftskalle.

Du är en safts-kalle!


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Du

Var snäll.[cute]
Dold text: Och Torftigs katter är jellicle katter, de har ej orgie. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Hjul och stress hör ofta ihop. Ett bättre alternativ är att ha djupt bottenmaterial så att de kan gräva tunnlar. 🙂
Lycka till!

tack än en gång 😀 Nu ska jag ut och köpa nytt till dem. Och kasta det gamla ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Du är en safts-kalle!

kom inte på nåt bättre? [cool]HEI DÅ


   
SvaraCitera

Kakatus:

tack än en gång 😀 Nu ska jag ut och köpa nytt till dem. Och kasta det gamla ^^

[y]


   
SvaraCitera

Imoon:

Var snäll.

[shake][shake]

Kakatus:

kom inte på nåt bättre?

Jo [cool] Ägd [cool] Hej då [cool]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

[shake][shake]

Kärlek, broder, kärlek![love]


   
SvaraCitera

Imoon:

Kärlek, broder, kärlek!

hmm [shake][love] Vad e det för snack om torftigs katter?!?!


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Vad e det för snack om torftigs katter?!?!

[y]


   
SvaraCitera