Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! Närminnet är mitt största proplem i livet.


Ämnesstartare

Nintendo:

Någon kan presentera sig, tre sekunder senare så kommer jag inte ihåg vad den hette.

HAHAH, har exakt samma problem.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Någon kan presentera sig, tre sekunder senare så kommer jag inte ihåg vad den hette.

Och sen ska man försöka luska ut det utan att verka som ett asshole också, "du när jag var liten kallade dem mig för Kalle Balle, hade du nåt smeknamn på dagis som utgick från ditt namn?" [zzz][crazy]


   
SvaraCitera

trewqaz18:

Hej är 18 år och aldrig provat tyngre droger,

Där har vi problemet!

trewqaz18:

händer då och då att jag t.ex inte minns vad jag åt för middag igår eller i förrgår, tappar namn på karaktärer i serier som jag sett. Händer även att jag tappar namn på saker.

Det här är tekniskt sett inte närminne vad jag vet, närminnet sträcker sig väl bara några minuter bakåt?


   
SvaraCitera

järnbrist?


   
SvaraCitera

ganska underbart ibland [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Antar att du med tyngre droger inte räknar in cannabis? Cannabis förstör ju närminnet ändå, kanske till och med mer än andra tyngre droger.

all sorts "knark" förutom alkhol men det använder jag inte så mycket.
har aldrig provat nåt annat heller.

och nu vill jag inte ha nån debbat om att cannabiz är en tung drog eller inte. för det är de inte. men jag har inte testat!.


   
SvaraCitera

trewqaz18:

och nu vill jag inte ha nån debbat om att cannabiz är en tung drog eller inte. för det är de inte. men jag har inte testat!.

Jag har inte försökt sätta igång någon debatt om cannabis? Hallåådaah. mupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

cannabis?

nej jag vet, men om jag skriver så så vet folk att dom inte ska börjar snacka om vad som är tunga droger eller inte...[cool]


   
SvaraCitera

Jag har lika dåligt som dig, du dör inte. t.ex. Berättar saker minst tre gånger för personer på en dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Berättar saker minst tre gånger för personer på en dag.

haha. jag berätta en sak 2 gånger idag till samma kompis. och han sa. ja du sa det för 1 timme sen! 😀
och jag minns inte vad det var. sitter och försöker komma på det så jag kan säga det här...... hm.. ah just de. jag ramlade på älven när jag åkte fiddy, fick bakhjulet mot ansiktet så det spruta snö, gasen fastna 😀

Fan man känner sej som en knarkare med det här minnet jag har 😀


   
SvaraCitera

Jag hade extremt dåligt närminne för 1½ år sen. Men det blev så p.g.a att brorsan dog och det har inte återhämtat sig än.

En hel månad är som en dimma för mig. Dom dagar jag minns vet jag att jag kunde gå i skolan och undra vad jag gjort under dagen och om jag varit på någon lektion. Jag kunde gå ut och röka, komma in och sätta mig nån minut och sen röka igen för att jag glömt bort att jag redan gjort det. Lektioner var det ingen mening att gå på eftersom jag inte ens kom ihåg att jag varit där efteråt.

När man väl kom hem och slagit sig ner framför tv:n fick jag ofta lov att ringa en klasskompis och fråga om jag varit på skolan.

Sa någon något glömde jag bort allt efter bara ett par minuter.
Det var riktigt drygt att inte ens veta vad fan man gjort.

Det blev däremot okej igen i somras men när min kompis dog för ett par månader sedan blev minnet uselt igen.

Det enda som har hjälpt mig är tiden och ett "spel" till nintendo DS som heter "dr. Kawashimas brain training".


   
SvaraCitera

ööörkarn:

asså... [sad][love]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

asså... [sad][love]

Vaddå? [shake]


   
SvaraCitera

trewqaz18:

Fan man känner sej som en knarkare med det här minnet jag har 😀

Dom vänjer dig.


   
SvaraCitera

Spela memory. Det hjälper.
Men bara om du våldtar random lyktstolpe först.


   
SvaraCitera