Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!!! Naturkunskap 2


Ämnesstartare

Hej!!
Jag har paniiiik. Måste lämna in min inlämning idag. Min inlämning går ut på att jag ska svara på frågor, men hittar verkligen inte svaret. Skulle vara jättesnällt om nån kunde hjälpa till. 

fråga 17 Redogör för hur man förstod att solen är i centrum av solsystemet.

Fråga 18. Redogör för varför man ser bakåt i tiden när man tittar ut i rymden.

Fråga 19. Redogör utförligt för en stjärnas livscykel och hur den påverkar förekomsten av olika grundämnen.

Fråga 20. Redogör så utförligt du kan för risken att jorden träffas av en meteor. Svara med egna ord, gärna med hänvisning till angiven källa på internet.

Fråga 21. Redogör så så utförligt du kan varför månen inte trillar ned på jorden. Svara med egna ord, gärna med hänvisning till angiven källa på internet.

Fråga 22. Diskutera så utförligt du kan för hur stort ett rymdskepp måste vara för att man skall kunna åka till den närmaste stjärnan bortsett från vår egen. Svara med egna ord, gärna med hänvisning till angiven källa på internet.

Fråga 23. Diskutera så utförligt och nyanserat du kan för sannolikheten att det finns liv på andra planeter. Svara med egna ord, gärna med hänvisning till angiven källa på internet.

Fråga 24. Diskutera så utförligt och nyanserat du kan för varför astronomi kan anses vara en experimentell vetenskap. Svara med egna ord, gärna med hänvisning till angiven källa på internet.


   
Citera

ja, jag vet inte hur man söker kunskap, men jag tror inte att det här är rätt metod... :/


   
SvaraCitera

Googla för helveteGlatt skålande


   
SvaraCitera

widediaper:
Googla för helveteGlatt skålande

Det brukar inte ofta fungera för mig, men ja, det är nog bättre än att fråga på ungdomar.se.


   
SvaraCitera

123fendas:

Det brukar inte ofta fungera för mig, men ja, det är nog bättre än att fråga på ungdomar.se.

Läxhjälp finns ocksåGlatt skålande


   
SvaraCitera

widediaper:

Läxhjälp finns ocksåGlatt skålande

Vilken latmask asså


   
SvaraCitera

Maymay: Vilken latmask asså

Jag hjälper ju dig med dina läxor Sover


   
SvaraCitera

Maymay:

Vilken latmask asså

Va? Jag är en kulturmänniskaMycket glad


   
SvaraCitera

widediaper:

Va? Jag är en kulturmänniskaMycket glad

Nja menade trådskaparen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Nja menade trådskaparen

Frågar om hjälp, tvingar ingen och jag bad inte om din åsikt.


   
SvaraCitera

sanna__26:

Frågar om hjälp, tvingar ingen och jag bad inte om din åsikt.

Låter som att någon inte lyssnade på lektionerna eller vill inte kolla i boken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Låter som att någon inte lyssnade på lektionerna eller vill inte kolla i boken.

Då får det låta så gumman som sagt bad inte om din åsikt Maymay. tagga re


   
SvaraCitera

sanna__26: gumman

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:

lol

vad?


   
SvaraCitera