Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! Orolig över popup i iphonen!


Ämnesstartare

Hej!
Jag behöver akut hjälp, är orolig över ett popup fönster jag fick. Det stod så här:
Prenumeration för 44kr/vecka+wap taxa. Sluta? Skicka STOPP till 72401. Kundtjänst: 0200882626 MIM GmbH

Jag skickade stopp direkt, men har det hänt något? kommer det dras eller något? Någon som råkat ut för samma?

Snabba svar tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Om du inte själv registrerat dig på något, som du vet om, så kan det varit så att någon annan råkat registrera fel nummer och därför fick du detta.


   
SvaraCitera

eller så är det ngt blufföretag eller liknande som kommer dr apengar för att du skickade stopp 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Om du inte själv registrerat dig på något, som du vet om, så kan det varit så att någon annan råkat registrera fel nummer och därför fick du detta.

Jag var inne på en sida på safari,
Har dessutom läst rundor på internet och det står att det inte är någon fara OM jag inte skickat STOPP, för innan hade dom inte mitt nummer men nu har dom. Men dom kan väl inte debitera någonting jag inte accepterat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

eller så är det ngt blufföretag eller liknande som kommer dr apengar för att du skickade stopp 😛

Ja det jag är rädd för, hur mycket kan dom då dra? bara en gång då väl?


   
SvaraCitera

shammy:

Ja det jag är rädd för, hur mycket kan dom då dra? bara en gång då väl?

beror väl på vad det är ;D
ett tips är att du ringer till din operatör och kollar.


   
SvaraCitera

shammy:

?

https://www.flashback.org/t1797336
http://www.vemringde.se/?q=Video%20Club​

Så du ska alltså ha skickat stopp. Troligtvis drogs 89kr från ditt konto. Kontakta din operatör om detta.


   
SvaraCitera

klant.


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Sensmoralen här är att iTards är förståndshandikappade och borde omyndigförklaras för sitt eget bästa.

Xisco:

eller så är det ngt blufföretag eller liknande som kommer dr apengar för att du skickade stopp 😛

Garanterat detta.

shammy:

Men dom kan väl inte debitera någonting jag inte accepterat?

Varför skulle de inte kunna det?

shammy:

Ja det jag är rädd för, hur mycket kan dom då dra?

Så mycket de känner för.

shammy:

bara en gång då väl?

Nej, precis så många gånger de har lust.


   
SvaraCitera