Aviseringar
Rensa alla

Hjälp oss med nya UM-designen!


Ämnesstartare

Tjohopp!

Vi sitter och fnular lite på forumdesignen och skulle vilja ha er hjälp med en grej. Det ska in en liten knapp någonstans vid avataren med snabblänkar till att skicka PM, visa foruminlägg och visa trådar. I dag är det ju så att man hovrar ovanpå avataren för att få fram länkarna, men det funkar ju tyvärr inte på surfplattor och mobiler. Så vi behöver hitta en annan snygg lösning.

Här är två förslag. Vilket tycker ni är bäst?

1. Knapp bredvid avataren
Image

2. Knapp inuti avataren
Image


   
Citera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Förslag 2 (Knapp inuti avataren) (Du röstade på detta alternativ)

Mycket snyggare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Förslag 1 (Knapp bredvid avataren) (Du röstade på detta alternativ)

Så fint att detta kommer upp på en fredagkväll. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker båda är lika fula


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller ha samma som det är just nu


   
SvaraCitera
Lounge

den första

känner på mig att andra kan föra med sig trubbel

förövrigt hoppas jag att ni ändrar menyerna så att man inte behöver klicka "rätt" på dem för att kunna välja alternativ till t.ex. forumdelen. det var allt jag hade att kräva ang. designen.

xo xo


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Annat förslag (Du röstade på detta alternativ)

NÄJ SÄTT INGEN FUCKING HOOVER, jag kommer ju inte kunna använda skiten med de pissdatorer jag säkerligen kommer använda typ ständigt i Framtiden! Varför hoover? [sad]

Det är inte sexigt eller kool eller science fiction. Det är jobbigt, det kräver fler klick och tar längre tid. Rada bara upp grejerna under avatarbilden. Bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan. Jag vet inte. Röstade 2 för annars tar den upp plats i sidled, men å andra sidan är den helt tom på förslagen såg jag nu. Sen tror jag att folk hade stört sig på en knapp som döljer en del av deras avatar. Fan. Tar nog ettan i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

u. Sen tror jag att folk hade stört sig på en knapp som döljer en del av deras avatar.

Thiiisss


   
SvaraCitera

Ha bara ikonerna (brev, pratbubblor, pratbubbla) under avatarbilden om ni vill ha det minimalistiskt. Sedan kan man se vad grejen betyder med hoovertext när man hoovrar ikonen.

En hoover på det här sättet är INTE lättmanövrerat eller minimalistiskt. Det är skitjobbigt och bökigt och jag gråter blod och sliter mitt hår. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alternativ två är rätt störande, så nr ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

NÄJ SÄTT INGEN FUCKING HOOVER, jag kommer ju inte kunna använda skiten med de pissdatorer jag säkerligen kommer använda typ ständigt i Framtiden! Varför hoover?

Det är inte sexigt eller kool eller science fiction. Det är jobbigt, det kräver fler klick och tar längre tid. Rada bara upp grejerna under avatarbilden. Bäst.

Ögon i en plåthink:

En hoover på det här sättet är INTE lättmanövrerat eller minimalistiskt. Det är skitjobbigt och bökigt och jag gråter blod och sliter mitt hår.

Men DUUUUUU! Vi ska ju INTE ha hooover längre, som jag skrev i huvudinlägget, eftersom det inte funkar i mobiler och på surfplattor. Därför måste det finnas en knapp som man aktivt klickar på för att få fram alternativen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

mobiler och på surfplattor.

Går inte att göra ett mobiltema till hemsidan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

förövrigt hoppas jag att ni ändrar menyerna så att man inte behöver klicka "rätt" på dem för att kunna välja alternativ till t.ex. forumdelen. det var allt jag hade att kräva ang. designen.

Menyn kommer att bestå av tydliga, klickvänliga flikar. Så det ska inte vara några problem. [smile]


   
SvaraCitera
Lounge

André Vifot Haas:

Menyn kommer att bestå av tydliga, klickvänliga flikar. Så det ska inte vara några problem. [smile]

TACK ANDRÈ

PUSS PÅ DIG


   
SvaraCitera