Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP, PLEASE


Ämnesstartare

När jag scrollar ned eller upp så tar det flera sekunder för datorn att registrera och utföra detta, och samma sak i skrift. Jag skriver några meningar och ingenting syns fören efter ett tag då allt kommer fram på en gång.
Vad ska jag göra?????


   
Citera
Vippen

Rensa cookies, starta om datorn etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Rensa cookies, starta om datorn etc.

Det har varit såhär länge, så har hunnit starta om datorn ett par gånger. Dock har det bara blivit värre.
Rensade lite idag, kanske ska rensa mer. Vad mer ska man göra???

ALLA DATANÖRDAR, KOM OCH HJÄLP


   
SvaraCitera
Vippen

Jaha, på så vis.

Av egen erfarenhet brukar sådana problem bero på att datorn är upptagen med massa annat. Exempelvis att flera program körs eller program som laddar/uppdaterar o.s.v.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nog inte en massa program på. Vad göra? 🙁 Rensade allt som går att rensa men inget blir bättre. UHUHUHU


   
SvaraCitera
Vippen

Kan också vara virus som sinkar systemet. Har du något antivirusprogram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte hjälpa, men kom på att du nog skulle bli mer aktiv då :pppPPpPPppPPpPPpPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skämt åsido så har du antagligen en partition för att göra en komplett systemåterställnig, säkerhetskopiera allt du vill spara och kolla i intruktionsboken hur du gör.


   
SvaraCitera
Paseo

Aha, dags för att blåsa rent som min pappa brukar säga. Men jag låter han aldrig göra det för jag vill inte bli av med alla familjer på sims [blush]


   
SvaraCitera
Vippen

Paseo:

Aha, dags för att blåsa rent som min pappa brukar säga. Men jag låter han aldrig göra det för jag vill inte bli av med alla familjer på sims

Då är man lite finurlig och letar upp "spar-filerna" där de finns och lägger över dem på ett minne [wink]


   
SvaraCitera
Paseo

Vippen:

Då är man lite finurlig och letar upp "spar-filerna" där de finns och lägger över dem på ett minne

Kan man göra det alltså? Och sedan installera sims igen o så finns det bara där? Allt man gjort? Jag är inte bra på datorer, man kan inte va bra på allt ffs [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Kan man göra det alltså? Och sedan installera sims igen o så finns det bara där? Allt man gjort? Jag är inte bra på datorer, man kan inte va bra på allt ffs

Visst att man inte är bra på datorer men vafan. Datorn är inte magisk. [crazy]

Alla olika saker du kan köpa och saker du kan göra och grafiken och allt sånt där osvosv är själva spelet, dina familjer som du sparat gör att datorn kommer ihåg hur dessa saker ska ordnas med varandra. [crazy]


   
SvaraCitera

Föreslår att du tar dig en titt i aktivitetshanteraren och sen trycker på fliken processer för att kolla vad det är datorn är upptagen med.


   
SvaraCitera
Paseo

varför då:

Visst att man inte är bra på datorer men vafan. Datorn är inte magisk.

Alla olika saker du kan köpa och saker du kan göra och grafiken och allt sånt där osvosv är själva spelet, dina familjer som du sparat gör att datorn kommer ihåg hur dessa saker ska ordnas med varandra.

Jamen det var ju det jag sa från början att det inte går att spara spelet, o han ba "det finns något som heter sparfiler" med en halvtaskig ton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Jamen det var ju det jag sa från början att det inte går att spara spelet, o han ba "det finns något som heter sparfiler" med en halvtaskig ton.

Va? Vadå inte går att spara? Är sims konstant på eller vad menar du? Går det att spara så sparas det du vill spara som en sparfil. Den sparfilen kan du kopiera in på ett USB eller något, sen installera allt igen och slänga in den i samma mapp där den låg.


   
SvaraCitera