Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! polisanmäld?


tigr:

Du vet inte hur många som prickas för sån här onödig skit va?

Ah fan, nu när du säger det så. Tror han kommer bli steriliserad också. Seriöst asså! Så sjukt som Sverige är asså [chocked]


   
SvaraCitera

tigr:

Kanske för att han kommer bli (röd)prickad? Herregud, hur svårt kan det vara...

Nej, är man under 15 kan man aldrig dömas för något och han kommer inte att få en prick eller någonting liknande. Han är inte ett fall för polisväsendet, så är det bara.

Zeppelin:

Ge mig 1 eller 2 anledningar till varför soc skulle bli inblandade? Hm... [confused]

Om man bedömer att ett brott har begåtts så brukar det vara standard. Och med tanke på att Sveriges barnporrlag är luddig kan det vara en eventuell brottsrubricering, alternativt brott mot PUL eller förtal.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Zeppelin:

Ah fan, nu när du säger det så. Tror han kommer bli steriliserad också. Seriöst asså! Så sjukt som Sverige är asså [chocked]

Moget.

Jörg Buttgereit:

Nej, är man under 15 kan man aldrig dömas för något och han kommer inte att få en prick eller någonting liknande. Han är inte ett fall för polisväsendet, så är det bara.

Eh, jo? Källa tack. Annars utgår jag från att du bara svamlar.


   
SvaraCitera

tigr:

Välkommen till Sverige. Ingenting är omöjligt. Tagga ner lite och låt honom vara. Pricken kommer oavsett om du vill det eller inte.

Nej, det är en juridisk omöjlighet. Du har uppenbarligen ingen koll på hur det fungerar öht. "Pricken" är att bli nedskriven i polisregistret, det blir man bara om man blir dömd för ett brott eller får åtalsunderlåtelse eller dylikt. Då han är under 15 så kan han inte dömas och således ej heller få åtalsunderlåtelse, därför kan han inte få några prickar.


   
SvaraCitera

tigr:

Moget.

Men vad förväntar du dig..

Jörg Buttgereit:

Om man bedömer att ett brott har begåtts så brukar det vara standard. Och med tanke på att Sveriges barnporrlag är luddig kan det vara en eventuell brottsrubricering, alternativt brott mot PUL eller förtal.

I och för sig [smile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Jörg Buttgereit:

därför kan han inte få några prickar.

"Mamma sa faktiskt det!"

Image

Säger det igen: sjukt lågt att driva med TS sådär. Om det är så självklart så borde det väl inte vara någon konst att hänvisa till lite fakta?

edit: Wow.... wikipedia. *klapp....klapp....klapp*


   
SvaraCitera

tigr:

Säger det igen: sjukt lågt att driva med TS sådär. Om det är så självklart så borde det väl inte vara någon konst att hänvisa till lite fakta?

edit: Wow.... wikipedia. *klapp....klapp....klapp*

Har du någon som helst källa till dina påståenden, med tanke på att de är fullkomligt grundlösa? Det är du som hävdar något som går tvärtemot gängse uppfattning om hur Sveriges juridiska system fungerar, så bevisbördan ligger på dig.

Åh, och vidare: Lagen om belastningsregistret. Hitta något om att minderåriga kan hamna där. Lycka till.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Jörg Buttgereit:

bevisbördan ligger på dig.

Men nu får du väl ändå ta och ge dig. Senast jag kollade så var det inte jag som var anklagad. Är det här någon tam, personlig vendetta? [confused]


   
SvaraCitera

tigr:

Senast jag kollade så var det inte jag som var anklagad.

Va? TS frågar om påföljden, du hittar på lite lagar, och sen säger du att det är upp till oss att bevisa att det INTE är så?


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Jörg Buttgereit:

Va? TS frågar om påföljden, du hittar på lite lagar, och sen säger du att det är upp till oss att bevisa att det INTE är så?

Ja men länka till någon trovärdig källa då. Wikipedia räknas INTE.


   
SvaraCitera

tigr:

Ja men länka till någon trovärdig källa då. Wikipedia räknas INTE.

1. Du har missförstått hur det funkar. Du hävdar att något händer, och då är det ditt ansvar att bevisa att så är fallet.
2. Det har jag dessutom redan gjort, lagen om belastningsregistret.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Jörg Buttgereit:

1. Du har missförstått hur det funkar. Du hävdar att något händer, och då är det ditt ansvar att bevisa att så är fallet.

MEN VAD ÄR DITT PROBLEM?! JAG HAR INTE SKICKAT NÅGON JÄVLA BILD SÅ VARFÖR SKA JAG FÅ EN PIRICK FÖR?! kan du inte bara sluta argumentera emot mig och posta massa länkar man itne vågar trycka på! blir galen när folk håller på och ska luras och dessutom anklagar mig för saker[mad]


   
SvaraCitera

tigr:

MEN VAD ÄR DITT PROBLEM?! JAG HAR INTE SKICKAT NÅGON JÄVLA BILD SÅ VARFÖR SKA JAG FÅ EN PIRICK FÖR?!

Va? Jag säger inte att du ska få en prick, jag säger att TS inte kan få en prick - du hävdade att han kommer få det. Vid det här laget tänker jag anta att du bara trollar.


   
SvaraCitera

Ert agerande passar lika bra ihop som en brandhärd med syra.


   
SvaraCitera