Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Samsung S3 slutade fungera efter olycka


Ämnesstartare

Tappade min samsung s3 i toan imorse (men det är lugnt då jag har 2 mobiler)

Den funkade dock efter det eftersom jag hade ett bra skal på som skyddade hela mobilen, och har laddat den 2 gånger efter. Men idag när jag var hos min kompis så dog batteriet, och går inte ladda heller. Konstigt för mobilen blev inte ens blöt, bara skalet. Och den gick ladda efter jag tappade den i toaletten, men inte nu mer.


   
Citera

Du borde ha torkat telefonen ordentligt och inte börjat använda den direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Du borde ha torkat telefonen ordentligt och inte börjat använda den direkt.

Men den blev inte blöt alls. Den var där 1 sekund, knappt skalet blev blött.


   
SvaraCitera

lanadelrey:

Men den blev inte blöt alls. Den var där 1 sekund, knappt skalet blev blött.

Men problemet är att skalet räcker inte alla små hål och kontakter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laddade batteriet med en annan mobil, och nu funkar den. Kanske bara inte går ladda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men problemet är att skalet räcker inte alla små hål och kontakter?

Hm skalet är typ en påse, men kom säkert in vatten endå. Iallafall, mitt gamla batteri funkar lite nu, typ slutar ladda ibland- men har en till och den funkar, så felet är batteriet tror jag. 


   
SvaraCitera

tappade också en mobil i toan en gång, (ingen smartphone dock) den lade av sakta men säkert, sen efter typ 2 år så testade jag den och då funkade den kanon igen, såatteh.. Vänta ut tiden bara!! 


   
SvaraCitera

Min samsung låg och simmade i handfatet en gång (snart ett år sen),  den lever fortfarande Cool men jag lät den vara avstängd ett dygn också, är inte förvånad över att din klappat ihop. Det är nog bara stt säga bye bye till din telefon. 


   
SvaraCitera