Aviseringar
Rensa alla

Hjälp skola


Ämnesstartare

Jag går i 8an just nu och har underkänt i engelska hinner jag fixa det innan vi ska välja gymnasium i 9an?( slutar 8an nu) eller behöver jag gå om??? Eller sommarskola


   
Citera
Berit

Har du inte blivit erbjuden sommarskola?
gör du uppfifterna, lämnar in i tid och lyssnar på läraren så får du absolut ett E


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt, själv går jag i 8:an. Jag tycker om engelska. Jag tror inte du kommer få gå om, du får gå om ifall du har varit borta mycket och hög frånvaro. Annars om du inte får upp ditt betyg så kommer du få jobba upp det. Det ska gå bra. Satsa på engelskan nu. Mycket gladGlad


   
SvaraCitera

när det gäller kommunala skolor så Har jag hört att kommunerna är tvungna att erbjuda de som inte har fått godkänt i nåt, sommarskola. Vet inte vad det gäller för friskolor. Men på sommarskola kan du ju fixa till ditt betyg, vet inte hur det funkar men du ska väl jobba de med det du behöver och visa vad kan typ. Tror inte att du behöver gå om 8an. Har kompisar som har fått F i flera ämne i 8an, men det kom till 9an i alla fall. Du hinner absolut att fixa ditt betyg. För bara ett par månader sedan så trodde jag att betyget i 9an handlade om liv och död men det är ju inte riktig så har jag börjat tycka. Kämpa på du!  ingenting är omöjligt.


   
SvaraCitera