Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Skolupgift (Andra värdskriget)


Ämnesstartare

hej vi fick i upgift av våran lärare att ta reda åp lite frågor om usa å deras inblandning i andra värdskriget. kan nån hjälpa mej med de här?

1. va va dt som gjorde att usa gick me i andra värdskriget? alltså den utlösande faktorn...
2. hur tror du att kriget hade slutat utan usas inblandning?

tacksamm för svar [crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

Lazie:

1. va va dt som gjorde att usa gick me i andra värdskriget? alltså den utlösande faktorn...

Japans överraskningsattack mot den amerikanska flottbasen Pearl Harbor på ön Oahu i Hawaii på morgonen den 7:e december 1941.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Attacken_mot_Pearl_Harbor


   
SvaraCitera
Tyrael

Lazie:

1. va va dt som gjorde att usa gick me i andra värdskriget? alltså den utlösande faktorn...

de upptäckte att det fanns homosexuella i europa

Lazie:

2. hur tror du att kriget hade slutat utan usas inblandning?

de homosexuella hade inte blivit utrotade!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazie:

1. va va dt som gjorde att usa gick me i andra värdskriget? alltså den utlösande faktorn...
2. hur tror du att kriget hade slutat utan usas inblandning?

1. japan kasta bomber o usa bah: vem vare?, vem vare som kasta? gick fram till tyskarna o skrek: haru filmat det här?, jag såg att du filma!

2. EXAKT likadant.... EXAKT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. va va dt som gjorde att usa gick me i andra värdskriget? alltså den utlösande faktorn...

Har du redan fått svar på.

2. hur tror du att kriget hade slutat utan usas inblandning?

Där kan du skriva vad som helst, fick inget rätt eller fel. Personligen tror jag inte att en invasion av det ockuperade Frankrike hade varit möjlig utan amerikanarna, vilket skulle leda till att Tyskland inte hade krossats från två fronter. Därav skulle nog Sovjetunionen ha besegrats. Tror jag i alla fall.

Men som sagt, det är en fråga som det inte finns något rätt eller fel på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför hjälper man människor som uppenbarligen är ute efter att fuska?
Herregud, vad är skolan till för om inte att lära sig. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GOOGLE FOR MOTHER FUCKING WIN !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men gud ^^sök ist.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

1. japan kasta bomber o usa bah: vem vare?, vem vare som kasta? gick fram till tyskarna o skrek: haru filmat det här?, jag såg att du filma!

XD


   
SvaraCitera

MEN SVÅRT. Har du bara lyssnat lite på lektionerna och läst en gnutta i boken så kan du svara på det där såvida du inte är helt urbota dum.


   
SvaraCitera

Tänker inte göra dina läxor. [smile]


   
SvaraCitera

Jerkix:

Men som sagt, det är en fråga som det inte finns något rätt eller fel på.

En reflektion, med andra ord. Man kan dock få "fel" om man inte motiverar det man har skrivit.


   
SvaraCitera

Lazie:

2. hur tror du att kriget hade slutat utan usas inblandning?

Sovjetunionen hade invaderat Europa.


   
SvaraCitera