Aviseringar
Rensa alla

Hjälp snälla


Ämnesstartare

Killen jag gillar mer än jag någonsin gillat någon annan förut börjar gymnasiet i en annan stad (typ 1h bort) nu till hösten och jag vet inte vad jag ska göra?! Ligger vaken på nätterna för att jag inte vill förlora honom...
Vi har gått i samma klass nu 2 år och flera andra säger att han beter sig som att han gillar mig och han har sagt att han gillar mig till sin kompis men han vet inte HUR han känner.
Jag vill att han ska veta hur jag känner innan han flyttar men vågar inte säga det till honom för jag vill inte vara för på. Vad ska jag göra? Är så dålig på att prata så skulle hellre typ skicka sms men det känns ändå fel och jag är rädd att om han inte gillar mig så, så kanske han inte vill vara med mig längre och vi tappar kontakten helt.
Hjälp snälla!


   
Citera
Tellus

Mallan98: Hjälp snälla!

Är ni vänner? Pratar ni ofta? Chattar/smsar ni ofta? Umgås ni på fritiden? Details please.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Mallan98: Hjälp snälla!

Man(läs: jag) tenderar att överanalysera saker och ting. Släng iväg ett avslappnat sms helt enkelt! Skriv något i stil med "Lust att hänga någon dag nu innan du flyttar?". Det behöver inte vara mer komplicerat än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tellus:

Är ni vänner? Pratar ni ofta? Chattar/smsar ni ofta? Umgås ni på fritiden? Details please.

Vi har gått i samma klass i två år och han är den jag kommit närmast i klassen. Vi skriver ibland. Eftersom båda satsar ganska mycket på sin sport har vi inte varit ensamma på fritiden men varje dag i skolan pratar vi jättemycket med varandra på varje lektion och vi har väldigt roligt tillsammans och känner mig typ trygg när jag är med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Man(läs: jag) tenderar att överanalysera saker och ting. Släng iväg ett avslappnat sms helt enkelt! Skriv något i stil med "Lust att hänga någon dag nu innan du flyttar?". Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Jo kanske ska göra det om jag vågar. Men som sagt eftersom vi satsar på våra sporter mycket så är det inte ofta han eller jag kan men jag är väl mest rädd att han ska ta det som en ursäkt att han inte vill :/


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska försöka träffa han och berätta hur du känner men om det inte går så smsa han och berätta. Om han inte känner samma sak så fortsätt bara att prata om nåt annat för det blir bara stelt om man gör det stelt. Och skulle det bli helt katastrof så ska han ju ändå flytta hehe.


   
SvaraCitera

En timme är inte särskilt lång tid, right? Om det skulle bli någonting mellan er så klarar ni en timmes avstånd lätt! Sen behöver man inte alltid träffas i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emsskywalker:
En timme är inte särskilt lång tid, right? Om det skulle bli någonting mellan er så klarar ni en timmes avstånd lätt! Sen behöver man inte alltid träffas i skolan.

Nej en timme skulle jag lätt klara av!! skulle åka hur långt som helst för honom känns det som... 
Skrev till honom för några dagar sen och fråga om han ville ses och han var borta i typ en vecka till men han ville så fort han kom hem 😀 Om jag vågar ska jag försöka berätta när vi ses.


   
SvaraCitera