Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! STORA PROBLEM!


Ämnesstartare

Hej!

Jag har ett stort problem på halsen, och vet inte riktigt vad jag ska göra! Det är så att min pojkvän har blivit utkastad från sin internat skola, pga att han kom sent typ fem ggr.. Han bor långt åt helsicke och hans pappa och mamma är han nog inte välkommen hos, sen det vart så mycket problem där, och tror inte han vill bo där heller, jag tänkte då att han kunde få bo hos mig och mina föräldrar bara tills jag får mitt jobb (vilket jag känner på mig att jag får snart), men min mamma är den mest negativa någonsin, och tror inte vi kommer klaraarrow-10x10.png oss alls, men jag och pojkvännen är HELT SÄKRA, på att vi kommer klara oss och få en inkomst så att vi sedan kan flytta till en etta, tvåa eller ja whatever egentligen, NÅGONSTANS där vi får ett eget space helt enkelt, men om han inte får bo med mig hos mina föräldrar (min mamma är svår övertalad och somsagt tror att vi inte kommer klara oss, och blir kvar hos henne, och blir hennes "problem") vart ska han bo då? Det borde ju finnas nånstans man kan vända sig till så man får något slags bidrag eller så, så man kan hyra en lägenhet? 

Oerhört tacksam för svar, tack på förhand! 


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur gamla är ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz:
Hur gamla är ni?

Jag är 18, och han är 19!


   
SvaraCitera

lookslikepi:

Jag är 18, och han är 19!

Ah 🙂 Studentlägenheter och så då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz:

Ah 🙂 Studentlägenheter ocharrow-10x10.png så då?

Jo kanske, men jag vet inte riktigt hur det fungerar om man inte har någon inkomst? :/
Sen så vill vi ju gärna kunna bo tsm, haha 🙁


   
SvaraCitera

ra föräldrar har försörjningsplikt tills ni tagit studenten

E


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

lookslikepi:

Jo kanske, men jag vet inte riktigt hur det fungerar om man inte har någon inkomst? :/
Sen så vill vi ju gärna kunna bo tsm, haha 🙁

Ni kan ju bo tsm ändå! Men om han får något jobb snart? Ni kanske kan ta typ studiebidrag och bostadsbidrag?


   
SvaraCitera

Shuzz:

Ni kan ju bo tsm ändå! Men om han får något jobb snart? Ni kanske kan ta typ studiebidrag och bostadsbidrag?

Man måste vara 20+ för studielån etc. 


   
SvaraCitera

elverpigen:

Man måste vara 20+ för studielån etc. 

Ah, visste inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
ra föräldrar har försörjningsplikt tills ni tagit studentenE

Haha ah visst, men nu går ingen av oss på en skola där man tar studenten, så våra föräldrar skiter i det och våra problemarrow-10x10.png, därför jag frågar efter hjälp på annat sätt, genom er, typ. 

elverpigen:

Man måste vara 20+ för studielån etc. 

Och han är inte 20 förrns te sommaren, så det blir ju svårt, men nu är han utkastad på riktigt, och jag börjar få panik, vet inte alls vad jag ska ta mig te..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:
låt mig googla det åt dig

För å skaffa en jävla bostad behöver man en inkomst, tyckte jag var ganska tydlig med det i texten, att vi inte HAR någon alls förutom studiebidraget.


   
SvaraCitera

lookslikepi:

För å skaffa en jävla bostad behöver man en inkomst, tyckte jag var ganska tydlig med det i texten, att vi inte HAR någon alls förutom studiebidraget.

men masa din lata rumpa och skaffa ett jobb inte kommer du få ett på um


   
SvaraCitera

lookslikepi:

Haha ah visst, men nu går ingen av oss på en skola där man tar studenten, så våra föräldrar skiter i det och våra problemarrow-10x10.png, därför jag frågar efter hjälp på annat sätt, genom er, typ. 

Och han är inte 20 förrns te sommaren, så det blir ju svårt, men nu är han utkastad på riktigt, och jag börjar få panik, vet inte alls vad jag ska ta mig te..

Varför svarar du så otrevligt? Kontakta soc om ni far illa pga dåliga föräldrar men det är ingen rättighet att få bo precis som man vill som artonåring


   
SvaraCitera