Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! täckning iphone


Ämnesstartare

har en fråga... om min iphone är avstängd typ under en laddning
saknar jag då täckning? så att inte imessage fungerar?
utan övergår till vanliga sms?? [tard][tard]


   
Citera

om den är avstängd har du ju ofc ingen täckning?[confused]

men om du ändå laddar den så är det väl ingen vits att inte sätta på den?


   
SvaraCitera

mriphoner:

har en fråga... om min iphone är avstängd typ under en laddning
saknar jag då täckning? så att inte imessage fungerar?
utan övergår till vanliga sms?? [tard][tard]

Låter dumt så tror knappast det men jag vet ej. Täckning har du inte om den är avstängd såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej.. så om telefonen är avstängd så kan ingen skicka medelanden genom imessage.. för att jag inte har nån täckning? så när jag väl sätter på iphonen igen så får jag aldrig dom medelanden eftersom iphonen saknade täckning när den personen skickade...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

med vanliga sms så kommer de juh sms så fort telefonen är påslagen igen... men så verkar de inte vara med imessage..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Låter dumt så tror knappast det men jag vet ej. Täckning har du inte om den är avstängd såklart.

Ändrad fredag 21 dec 2012 23:59 av din mamma

Jag förklarar dåligt men.. hoppas du förstår hur jag menar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får ta ett scenrium på exempel!

Du å jag skickar via imessage (detta går endast som data trafik och är givetvis beroende av 3G eller WiFI)

vi skickar å sen stänger jag av min iphone... å du fortsätter skicka.. låt oss säga 4-5 medelanden.. sen sätter jag på min iphone igen.. då får inte jag dom 4-5 medelanden eftersom min iphone var avslagen? har jag rätt?


   
SvaraCitera

mriphoner:

men så verkar de inte vara med imessage..

mriphoner:

då får inte jag dom 4-5 medelanden eftersom min iphone var avslagen? har jag rätt?

låter som sagt dumt om det skulle vara så, så jag tror knappast det.

Läste precis HÄR att om iMessage inte känns igen på den andra mobilen så blir det vanligt sms istället i sådana fall.


   
SvaraCitera